گروه : اجتماعی /

شناسه: 5134

10 فروردین 1403 17:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده انتظامی گنبدکاووس خبر داد: کاهش پلکانی جرائم در 6 ماه نخست امسال

فرمانده نیروی انتظامی گنبدکاووس امروز جمعه 14 مهرماه در بین الصلاتین و در هفته نیروی انتظامی با اشاره به کاهش پلکانی جرائم در6 ماه نخست امسال گفت: این کاهش به ویژه در سرقت ها در سطح  شهرستان مشاهده می شود.

به گزارش قابوس نامهٰ سرهنگ محمود علیفر با ابراز امیدواری به ادامه این روند ماههای باقی مانده امسال، افزود: در بحث کشفیات سرقت ها رشد۲۴درصدی را شاهد هستیم و در دستگیری سارقین با رشد۲۸ درصدی  و کشفیات مواد مخدر ۴۷درصد نسبت به۶ماه نخست سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بحث تصادفات نیز۱۰درصد در مجموع درون شهری و برون شهری شاهد کاهش داشتیم و در تصادفات فوتی نیز با ۲۱فقره نسبت به سال قبل که۲۶فقره بوده است ۱۹ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ علیفر در بحث فضای مجازی و جرایمی که جدیدا گریبان گیر جوانان ما شده است نیز گفت: آسیب اجتماعی  معضل بزرگی در جامعه مروز است و ما در گنبد در جرایم سایبری و رایانه ای نیز نزدیک به 80 فقره پرونده داشتیم که نسبت به سال گذشته 30فقره افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گنبد یادآور شد؛ این جرایم شامل برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری های رایانه ای، هتک حیثیت، نشر اکاذیب علیه افراد حقیقی و حقوقی، مزاحمت اینترنتی، تهدید و اخاذی ، دسترسی به داده ها و اطلاعات اشخاص می باشد که 70 فقره آن کشف شده است.

وی با عنوان این مطلب که شعار هفته نیروی انتظامی " پلیس برای امنیت و امنیت برای همه" است افزود:  نیروی انتظامی شهرستان با اهداء۴۰شهید والا مقام و ۵۰جانبازدر جهت تامین امنیت برای مردم عزیز همواره ثابت کرده که با تاسی از مطلب و قیام امام حسین(ع) همواره تابع ولایت مطلقه فقیه و فرماندهی معظم کل قوا بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

علیفر همچنین گفت: نیروی انتظامی افتخار دارد که وصایای حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا راهمواره در اجرای ماموریت های خود، رسم العین قرار داده و درتامین امنیت اخلاقی و روانی جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی بدون توجه به فضاسازی های دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران  برابر قانون به نحو مطلوب وظایف خود را انجام خواهد داد چرا که امروز بزرگترین مبارزه با استکبار جهانی ،خدمت به مردم است.

فرمانده انتظامی گنبد از همکاری و همراهی مردم در روند انجام ماموریت ها تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد این مشارکت گسترش پیدا کند تا امنیتی مطلوب تر در شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو