شناسه: 9047

09 فروردین 1403 15:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کار جهادی لازمه  کاهش آسیب‌های اجتماعی در طرح شهید شوشتری (2)

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار طرح شهید شوشتری باید بسیجی‌وار کار جهادی کرد.

به گزارش قابوس نامه ، سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور در دومین جلسه  پیگیری اقدامات و مشکلات طرح شهید شوشتری که با کمیته امداد شهرستان گنبد کاووس برگزار شد گفت : این حرکت شایسته و  جهادی  طرح شهید شوشتری که در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شهرستان در حال اجرا است از سال ۱۳۹۴ در کشوربا محوریت استانداری و سپاه  کلید خورده،  و و از آن موقه به همت بسجیان و مردم فعالیت‌های خوبی در راستای محرومیت زدایی در حاشیه شهر ها  انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای «طرح شهید شوشتری» در محله اسلام‌آباد (امامزاده) شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ اقدامات فرهنگی و زیرساختی خوبی در این محله انجام شد و بیش از ۱۵ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شد وبا کار جهادی شبانه روز ی در این منطقه توسط مسولین و بسیجیان توانستیم به پیشرفت های بسیار خوبی در این منطقه برسیم و سعی ما برین است که با ایجاد اشتغال واقعی و دائمی در راستای توانمندسازی محله اسلام‌آباد گنبدکاووس گام برداریم .

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در آن سال‌ها نخست از مشکلات این محله مستندی توسط سپاه تهیه و سپس اقدامات انجام شده توسط سپاه و مجموعه شهرستان به تصویر کشیده شد که الگوی بسیار مناسبی در سطح استان و کشور مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه در راستای خدمت‌رسانی به مردم عدم رصد اقدامات و ادامه کار و نتایج به عمل آمده است که باید در این حوزه همه تقویت شویم.

سرهنگ قاسم‌پور گفت: برای اجرای فعالیت‌های «طرح شهید شوشتری» باید همه دستگاه‌های اجرایی راهبردی برای خود ترسیم کرده و لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی در این محلات به مانند یک بسیجی کار جهادی کردن است.

وی بیان کرد: مهمترین اولویت ما برای افراد ساکن در این محلات ایجاد اشتغال واقعی و دائمی در راستای توانمندسازی آنها است.

در ادامه این جلسه رئیس کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در راستای شناسایی افراد نیازمند واقعی و حمایت از این اقشار مراکز نیکوکاری در همه محلات شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و تشویق زنان جوان مطلقه به ازدواج اولویت ما در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

محمد باقرپور گفت: به بانوی مطلقه جوان مددجو کمیته امداد در صورت ازدواج مجدد ۵ میلیون تومان هدیه تعلق گرفته و همسر وی نیز وام ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد پایین دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد نیز تعداد ۱۵۰ تبلت از مرکز درخواست شده که تاکنون ۶۰ عدد تبلت بین این دانش آموزان توزیع شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو