گروه : اقتصادی /

شناسه: 3339

10 فروردین 1403 03:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار گلستان: ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه/50 درصد صادرات استان مربوط به گنبدکاووس است

معاون استاندار گلستان گفت:بازار روسیه برای کشور ما ارزشمند است و از تجار اقتصادی در جهت افزایش تعاملات و روابط اقتصادی نیز دعوت می کنیم.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی در جمع هیئت اقتصادی روسیه و فعالین اقتصادی شرق گلستان در گنبدکاووس، با اشاره به سرشماری سال 95، جمعیت شهرستان را 380 هزار عنوان کرد و افزود: گنبدکاووس با 196 روستا و دو بخش مرکزی و داشلی برون، 145 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که خود نشان از موقعیت استراتژیک این شهرستان است.
وی در ادامه افزود: گنبدکاووس 18 درصد جمعیت استان و 25 درصد وسعت آن را برخوردار است و آن را می توان محوریت شرق گلستان دانست، گلستان اولین استان  این شهرستان رتبه اول در تولید گندم است و محصولات ارزشمندی در این منطقه کشت می شود.
کریمی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بزرگ گنبدکاووس، اظهار کرد: این شهرستان در آینده نزدیک در حال گرفتن مجوز شهر جهانی صنایع دستی است و در حال فراهم کردن بستر صادرات صنایع دستی پایانه تخصصی هستیم که این مهم با  تصویب و ایجاد  منطقه  آزاد تجاری به مرکزیت گنبدکاووس شرایط استثنایی را برای همکاری با فعالین اقتصادی به خصوص کشور ایران با روسیه فراهم خواهد کرد.
مردم ایران،  روسیه را در کنار خود می دانند
وی با بیان اینکه مردم ایران کشور روسیه را در کنار خود و همراه می دانند، گفت: همراهی مردم با دولت روسیه شرایط خوبی را برای تعاملات فی مابین فراهم می کند، گنبدکاووس به عنوان دومین شهر استان، 50 درصد صادرات استان گلستان را مدیریت می کند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس در ادامه گفت: بازار روسیه برای کشور ما ارزشمند است و ما از تجار برای تعاملات اقتصادی در گنبدکاووس دعوت می کنیم و از مهمانان می خواهم که تصویر روشن و شفافی از فضای اقتصادی فراهم کند، پیشنهاد من این است که مهمانان روسی ما در نمایشگاه های متعددی که در کشورشان برگزار می شود،
کریمی در ادامه به ظرفیت بالای گنبدکاووس در تولید گوشت مرغ اشاره کرد و افزود: گنبدکاووس ظرفیت بالایی در خصوص تولید گیاهان دارویی و خشک کردن میوه ها به صورت ارگانیک دارد و دامپروی این سرزمین تجربه کهنی دارد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو