گروه : اقتصادی /

شناسه: 3878

10 فروردین 1403 19:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس جهاد کشاورزی گنبدکاووس:  ۲۴۰ هزار تن گندم در شهرستان گنبدکاووس خریداری می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی گندم خسارت دیده و پیش بینی می‌کنیم امسال بین ۲۶۰ تا ۲۸۰ هزار تن تولید داشته که ۲۴۰ هزار تن آن خریداری شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل ازتسنیم از گنبدکاووس، غلامعلی نورا ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: امسال سال زراعی خوبی نسبت به سال گذشته نیست و در بحث تولید گندم نسبت به سال گذشته 80 هزار تن کاهش گندم داریم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: بخشی عظیمی از گندم 100 درصد از بین رفته و در بخش داشلی‌برون گندمی برای برداشت وجود ندارد و تنها اراضی آبی قابل برداشت است.

وی تصریح کرد: بیش از 60 هزار هکتار از اراضی گندم خسارت دیده و پیش بینی می‌کنیم امسال بین 260 تا 280 هزار تن تولید داشته که 240 هزار تن آن خریداری شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین 20 تا 23 هزار تن تولید جو داشته باشیم و با توجه به اینکه بیشتر کشاورزانی که جو می‌کارند دامدار و برای مصرف دام خود است و میزان خرید جو فعلا مشخص نیست.

نورا تاکید کرد: در سال 92، به میزان 292 هزارتن خرید گندم، سال 93 میزان 126 هزار تن، سال 94 میزان 195 هزار تن و سال 95 که بهترین سال تولید گندم بود 325 هزار تن گندم خریداری شد.

امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه‌برون هم در این جلسه اظهار داشت: مرجع تمام عبادات، نماز و زکات است و زکات حق خدا و حق عبادت بنده خدا است.

آخوند مدد هوشمند افزود: زکات یکی از ارکان اسلامی است و ما باید به آنچه خداوند دستور داده عمل کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما مسلمانیم و اهل دین میباشیم و باید به آن عمل کنیم، زکات شکر نعمت و مال است و هر چه این شکر بیشتر شود، نعمت افروده خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو