گروه : اقتصادی /

شناسه: 4116

09 فروردین 1403 20:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مجری طرح گندم کشور:  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شد

مجری طرح گندم کشور گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید و خریداری شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از کلاله، اسماعیل اسفندیاری‌پور ظهر امروز در جشن شکرگزاری گندم استان گلستان در روستای مالای شیخ گینک لیک شهرستان کلاله اظهار داشت: تاکنون  2 میلیون و 200 هزار تن گندم از کشاورزان در کشور خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون برداشت گندم در 17 استان کشور آغاز شده و در بقیه استان‌ها نیز با توجه شرایط جوی آغاز می‌شود.

مجری طرح گندم کشور روال پرداخت وجه گندم‌کاران را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: مسئولیت خرید با شرکت بازرگانی دولتی است و پرداخت وجه هم با وارد شدن اطلاعات به سامانه، از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود.

اسفندیاری‌پور با اشاره به مرغوبیت گندم تولیدی در استان گلستان اظهار داشت: کیفیت ممتاز گندم استان گلستان به نوع ارقام بذر هم مرتبط است که این ارقام نیز نیاز به تجدید نظر دارد که در یکی دو سال آینده با ارقام جدید کیفیت گندم استان گلستان مطلوب‌تر می‌شود.

مجری طرح گندم کشور همچنین استفاده کشاورزان از خط اعتباری بیشتر از گذشته را برای ماشین‌آلات کشاورزی زا مورد تاکید قرار داد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند مثبت مکانیزاسیون در بخشهای مختلف مرتبط با حوزه کشاورزی گفت: برای خرید ادوات کشاورزی  50 درصد یارانه و 50 درصد مابقی نیز با سود کم بهره به کشاورزان پرداخت می شود.

اسفندیاری‌پور افزود: استان گلستان با 13 درصد تامین گندم کشور نقش موثری در تامین امنیت غذایی کشور دارد. با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود در دو یا سه سال آینده کل نیاز گندم کشور از محل تولید داخلی تامین شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو