گروه : اقتصادی /

شناسه: 4853

09 فروردین 1403 19:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده گنبدکاووس در مجلس: پرداخت قطره چکانی پول گندم‌کاران تاسف بار است/ توضیحات آقای نوبخت را قبول نداریم

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم کشاورز منتظر دریافت پول گندم خود هستند، گفت: با وجود تلاش‌های بسیار خوب دولت اما به پرداخت قطره چکانی پول گندم‌کاران گله جدی داریم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، قره‌جه طیار صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان با مهم دانستن توجه به جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان گنبدکاووس، تاکید کرد: به نظر من ابتدا باید سرمایه‌گذران بومی و داخلی را حمایت کنیم تا برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و عمرانی به خارج از شهرستان گنبدکاووس و استان ما مهاجرت نکنند و در توسعه شهر خود با تمام وجود سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از سرمایه‌گذاران و نخبگان اقتصادی شهرستان ما از سوی سایر استان‌ها با امکانات و تسهیلات بسیار خوب دعوت به همکاری می‌شوند، تصریح کرد: وقتی ما شرایط را برای سرمایه‌گذاری و اخذ مجوزها و هماهنگی پروژه‌ها بسیار سخت و طولانی می‌کنیم قطعا سرمایه‌گذاران به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر می‌ر‌وند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز مهم‌ترین مساله جهان موضوع آب و بحران کم‌آبی است، خاطرنشان کرد: در مجموعه کشور ما و به صورت ویژه در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس که کم‌آبی و خشکسالی بحرانی‌تر از سایر نقاط است اصلاح الگوی کشت و حرکت به سوی کشت جایگزین الزامی است.

طیار با بیان اینکه باید در این حوزه فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد، ادامه داد: تغییر در روند سنتی که سالهاست در این شهرستان جاافتاده است با زور و اجبار امکان‌پذیر نیست و باید محدودیت‌ها و مشکلات کشاورزان به ویژه شالی‌کاران را نیز مورد توجه قرار داده و برای رفع مشکلات آنها نیز تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه ما از عدم پرداخت پول گندمکاران به شدت از دولت گله‌مندیم، تصریح کرد: برای ما سوال است که چگونه می‌شود که وقتی می‌خواهیم گندم از خارج از کشور وارد کنیم به صورت نقدی پول آنها را پرداخت می‌کنیم اما وقتی محصولات کشاورزی را از مردم و کشاورزان عزیز کشور خودمان خریداری می‌کنیم پول آنها را با تاخیرات چندماهه و در زمانی که ارزش پول کاهش یافته به صورت قطره چکانی پرداخت می‌کنیم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی توضیحات محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور را درباره عدم پرداخت پول گندمکاران غیرقابل قبول دانست و گفت: بنده توضیحات ایشان را قبول نمی‌کنم و معتقدم باید قبل از وقوع چنین اتفاقاتی مدیریت کرده و برای پرداخت پول گندمکاران ما فکری می‌کردند.

طیار در پاسخ به انتقادات مطرح شده پیرامون عدم حضور مشاورانی از برادران و خواهران اهل تشیع در کنار وی و در کمیته‌های تخصصی دفترش، گفت: بنده با تمام وجود از حضور هر کدام از عزیزان توانمند و علاقه‌مند به کمک در راستای پیشرفت شهرستان فارغ از قومیت و مذهب صمیمانه استقبال می‌کنم و درب دفترمام برای همکاری با این عزیزان باز است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو