گروه : اقتصادی /

شناسه: 8694

29 اسفند 1402 09:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 173 طرح توسعه اقتصاد روستایی در شهرستان گنبد کاووس اجرایی می شود

به گزارش قابوس نامه -فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستای بند 8 مصوبات کارگروه اقتصادی سرمایه گذاری کشور و شورای برنامه ریزی و توسعه استان 173 طرح توسعه اقتصاد روستایی در شهرستان اجرا می شود.


مهندس عبدالقدیر کریمی در نخستین جلسه کارگروه توسعه اقتصاد روستایی شهرستان اظهار کرد: در راستای برنامه ششم توسعه در سال گذشته تیم کارشناسی از طرف کارگروه اقتصاد سرمایه گذاری و اشتغال کشور با هدف ایجاد زمینه لازم برای توسعه اقتصاد روستایی کار مطالعاتی خود را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در این مطالعات ظرفیت ها،زیرساخت ها و توپوگرافی روستاها مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت تا طرح های موردنظر منجر به توسعه اقتصاد روستا شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در حال حاضر 173 طرح در 21 روستای حوزه شهرستان احصا شده که از این تعداد 13 روستا در بخش مرکزی و هشت روستا در بخش داشلی برون هستند.

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: امسال اعتبارات دولتی برای اجرای این طرح ها پیش بینی شده اما با توجه به تحریم های موجود و کمبود اعتبارات باید تلاش کنیم تا از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بتوانیم منابع مالی را تامین نماییم.

کریمی گفت: بیشترین طرح های احصا شده در این روستاها در حوزه کشاورزی، شیلات، صنایع دستی،گردشگری است.

وی با تاکید بر اجرای این طرح ها در راستای توسعه اقتصاد روستایی افزود: یکی از اولویت های سازمان برنامه ریزی و بودجه استان اجرای این طرح است و انتظار داریم تا مدیران دستگاه های اجرایی با علم به اهمیت و حساسیت این موضوع از ظرفیت موجود برای توسعه اقتصاد روستا و تامین منافع مردم استفاده نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه گنبدکاووس در زمینه شیوع ویروس کرونا سیر نزولی را طی کرده و در حال تثبیت شرایط مطلوب به لحاظ مبارزه با این ویروس هستیم ادامه داد: ویروس کرونا نباید سبب شود تا اولویت های شهرستان کمرنگ شده و یا جدی گرفته نشود ضمن اینکه برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه مبارزه با این ویروس پروتکل و مسائل بهداشتی را نیز رعایت خواهیم کرد.

22 طرح صنایع دستی و گردشگری در روستاهای گنبدکاووس اجرا می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های خوب روستاهای گنبدکاووس در زمینه صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری 22 طرح دارای قابلیت اجرا در 18 روستای این شهرستان احصا شده است.

مریم آق آتابای گفت: این طرح ها با همکاری اداره صمت و فنی و حرفه ای شهرستان در این روستاها اجرا می شود

نویسنده :

نظرات
آرشیو