گروه : سیاسی /

شناسه: 3700

10 فروردین 1403 01:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبد: شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در گنبدکاووس تشکیل می‌شود

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: شورای معاونت پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان گنبدکاووس تشکیل می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم ، عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در نشست اعضای کمیته حقوقی اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که سبب نگرانی ما در کمیته حقوقی انتخابات است، تبلیغات زودهنگام کاندیداها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: در زمان انتخابات مشاهده می‌شود نامزدها با روش‌های خاص حرفه‌ای و غیرمستقیم با تبلیغات زودهنگام می‌پردازند که این موارد رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر در انتخابات این موارد رصد نشده و مدیریت نشود قطعا در روند انتخابات مشکل ایجاد خواهد شد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: کمیته حقوقی از دی ماه آغاز به فعالیت کرده و اگر در فضای مجازی نشانه‌هایی از جهت‌گیری، یا اختلاف و دامن زدن به اقوام مختلف باشد به کمیته حقوقی احضار خواهند شد.

وی اظهار کرد: با رصد فضای مجازی متوجه شدیم در زمان انتخابات 80 کانال و سایت در این حوزه فعال بوده که در چند روز گذشته آنانی که به نوعی خلاف مقرارت عمل کرده و تبلیغات زودهنگام داشته احضار و تذکر جدی داده شد که روز گذشته نیز 2 مورد در این کمیته احضار شدند.

کریمی تاکید کرد: به محض اعلام احراز صلاحیت کاندیداهای شهر و روستا، نشستی با کاندیداها در جهت توجیه موارد قانونی و حقوقی برگزار خواهد شد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: نشستی نیز با صاحبان چاپخانه‌ها درباره نحوه چاپ مطلب، عکس و پوستر در گنبدکاووس انجام می‌شود.

رمضانعلی عابدی رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس هم در این نشست اظهار داشت: در ایام انتخابات شورای معاونت پیشگیری با هدف پیشگیری از موضوعات و جرائم انتخابات تشکیل می‌شود.

وی افزود: معمولا این شورا یک‌ماه قبل از برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود و با جمع‌آوری اطلاعات و اخبار، برای موضوعات چالش برانگیز تدبیر می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در انتخابات دوره‌های گذشته این شورا خوب عمل کرده و امید داریم در این دوره نیز اگر به موارد خاص برخوردیم، پیشگیری یا تدبیر کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو