گروه : سیاسی /

شناسه: 3864

10 فروردین 1403 17:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

توصیه انتخاباتی امام جمعه گنبد؛ برای نقد گذشته زیربناها را خراب نکنیم

امام جمعه گنبدکاووس خطاب به فعالان در عرصۀ تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در تبلیغات ملاحظه سرمایه اجتماعی درنظر داشته باشید و برای نقد گذشته زیربناها را خراب نکنیم که خراب کردن زیربناهایعنی از بین رفتن اعتمادعمومی.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام ترابی افزود: ما در کشور یک خدمتگذاری نظام داریم و در کنارش نیز دولت ها خدماتی دارند و ممکن است ما با یک دولت خوب باشیم و با دولت دیگر خوب نباشیم و این دلیل نمی شود همه دستاوردها را سیاه نمایی کنیم.
وی ادامه داد: این کار به این معناست که نگاه مردم نسبت به ما بد شود و این یعنی از بین رفتن اعتماد عمومی که به عنوان مهمترین رکن اعتماد یک نظام و سرمایۀ اجتماعی یک کشور است.
ترابی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد کسانی که در دل جهت گیری هایی با نظام دارند اذعان کرد: در شوراهای شهرو روستا نیز اگر عضوی برای شوار می خواهیم باید جهت گیری نظام و انقلاب اسلامی را قبول داشته و سلامت و پاکدستی آن معلوم و هدفش خدمت گذاری به محرومین باشد.
امام جمعه گنبد نسبت به تبلیغات دشمن برای دوقطبی کردن فضای عمومی کشور نیز هشدار داد و گفت: تبلیغ دوقطبی دروغین در اجتماع از سوی دشمن که یا سازش یا جنگ که یک ادعای دروغ است و کسی بر این تبلیغ  دامن نزند چرا که آمریکا چنین توانی را ندارد و خودشان نیز می دانند که همه دسته بندی های ایران تند رو کندرو همه برای حفظ اقتدار نظام به اندازه خود هم نظر هستند.
درانتخاب شوراها به دنبال یک هویت واحد در شهرمان باشیم
حجه الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما باید به جایی برسیم که احساس یک هویت واحد در شهرمان وجود داشته باشد نه اینکه در طرفی یک لیست ودر طرف دیگر لیستی دیگر باشد که  این شایسته یک شهر توسعه یافته حائز شهروندی به معنای قرآنی نیست.
وی اضافه کرد:  ما باید به آن روز برسیم و مردم باید همه احساس کنند اگر انتقال قدرتی انجام می شود به نخبگان و توامندان و به آنهایی که بیشتر می توانند خدمت کنند برسد .
ترابی یادآور شد ان شاالله تا اون روز مسیری داریم و باید جلسات بذاریم ، گفتمان عمومی شود و زندگی شهری و مدنیت را تمرین کنیم و در نظر داشته باشیم در کنارش زندگی در شهرک ها و محوریت شهر ها را که شهر اسلامی است مسجد جامع محور و دین محور باشد و جایگاههای خاص آن من جمله راهپیمایی هایش مشخص باشد و در کل باید یکطرفه های شهر به سوی مراکز دینی ختم شود.
امام جمعه گنبد به برخی تحولات در عرصه جهانی از جمله فرانسه ، یمن ، پاکستان و عربستان نیز اشاره کرد و گفت: طبق اذعان دبیر جدید سازمان ملل تا هفت ماه آینده اگر تکلیف مردم یمن مشخص نشود 17 میلیون نفر از میان می روند که این یک فاجعه انسانی است.
وی در ادامه برخی مناسبت های هفته را برشمرد و با اشاره به فضائل و برکات ماه شعبان خاطر نشان کرد: ماه شعبان مقدمه ای برای آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان است و مبادا نوجوانی از دختران ما در خانواده ای محروم باشد که بخاطر فقر نتواند روزه بگیرد.
روز پاسدار و میلاد امام حسین ع و روز جانباز و آزادگان و اشاره به جایگاه عظیم این بزرگواران از دیگر مباحثی بود که وی به آن اشاره کرد.
کارگران قشر مظلوم جامعه هستند
امام جمعه گنبدگنبد به روز کارگر و جایگاه آنان در جمهوری اسلامیو مظلومیت این قشر نیز اشاره کرد و گفت: این مظلومیت اینجاست که چون جهت اشتغال کم است و مشتری زیاد است مهندس ما کارگری و شوفری می کند.
وی تصریح کرد: امروز مهندس ما راضی است به عنوان یک نیروی شرکتی درب در نگهبانی بدهد این مظلومیت این قشر است.
ترابی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه ها باید این باشد که کارگر در جامعه عزیز و نازش خریدار داشته باشد نه اینکه جزء کشورهایی باشیم که به عنوان نیروهای ارزان کار، از ما یاد شود.
وی تاکید کرد این نگاه معنای بی قیمت بودن کارفرما نیست بلکه روزی که ما بخواهیم کار ایجاد کنیم کارفرما به عنوان سرداران ما هستندکه به نیت خدمتگزاری کار ایجاد می کنند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو