گروه : سیاسی /

شناسه: 4575

30 فروردین 1403 06:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس : نماز جمعه جایگاه استمرار و ارتقای انقلاب اسلامی است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: یک جریان انقلابی بدون داشتن یک قرارگاه فرهنگی نمی تواند ادامه داشته باشد و جایگاه نماز جمعه ، جایگاه استمرار و ارتقای انقلاب اسلامی است.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به 5 مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور افزود: مردم گاهی دیندار هستند اما دینمدار و اثر گذار نیستند و از انقلابی بودن فاصله می گیرند، وظیفه نماز جمعه این است که مردم را پای کار و به صحنه بیاورد و جریان انقلاب را تقویت کند.

وی با عنوان اینکه لیبرال ها کسانی هستند که نمی خواهند انقلابی باشند نسبت به ظهور لیبرال اسلامی هشدار داد و اذعان کرد: تمام این کارها برای تحریف مسیر انقلاب است که پاسخ آن باید در نماز جمعه داده شود.

حجه الاسلام ترابی تصریح کرد هر جا حریم انقلاب اسلامی نیاز به دفاع داشته باشد و سخن از  کنار نیامدن با استکبار جهانی و مبارزه با آمریکا باشد ، نماز جمعه این جایگاه را در خود دارد و اگر در مسیر سازشکارانه قرار گیرد، آن وظیفه که امام به آن سفارش کرده، انجام نشده است.

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش به بیان برخی از مسائل روز از جملۀ بی حرمتی نسبت به بیت المقدس پرداخت و گفت: این مسئله بی احترامی به تمام مسلمانان است و نتیجه اش یک جهاد و فداکاری بزرگ خواهد بود.

وی همچنین با عنوان کودتای انجام شده در کشورعربستان یادآور شد بن سلمان که به جای پدر بر تخت پادشاهی نشسته است فردی جوان ، ناپخته ، وابسته به آمریکا و مخالف ایران است که در پشت پرده با اسرائیل رابطه دارد.

حجه الاسلام ترابی با توجه به موفقیت های مجاهدین یمنی و موشک های دوربردی که اخیرا استفاده شده است اذعان کرد: یک جنگ نابرابر میان اسلام و جبهه کفر آغاز شده است که به لطف خداوند جبهه اسلام و مقاومت در حال رشد و تقویت است.

ترابی اضافه کرد:  تشدید و تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نیز ناشی از ناراحتی استکبار است از موفقیت های حاصل شده در منطقه، از جمله پیروزی جبهه حق در موصل ، شکست آنها در جبهۀ داخلی اعراب حاشیه خلیج و موفقیت های موشکی ایران که به تازگی نیز پایگاهی ثابت ملی فضایی امام خمینی (ره) که برای موشک های بالستیک راه اندازه شده است.

خطیب جمعۀ گنبد اضافه با توجه به این شرایط و تحریم ها ما وظیفه داریم انسجام داخلی خود را حفظ کنیم و دیدار اخیر فرماندهان سپاه با رئیس جمهور در این راستا قابل تقدیر است چرا که بعد از دورۀ انتخابات زمان کار و عمل به وعده هاست و نباید دچار حواشی شویم و از برخی مشکلات کوچک که قابل چشم پوشی است باید اغماض کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید امید دشمن را از داخل قطع کنیم و به اقتصاد مقاومتی پناه ببریم و مانع واردات بی رویه شویم.

حجه الاسلام ترابی استفاده از شکاف های موجود در جهان را یکی دیگر از کارهایی که باید در این برهه از زمان انجام داد عنوان کرد و گفت: باید از شکاف هایی که میان آمریکا و چین ، آمریکا و اروپا و روسیه و آمریکا وجود دارد استفاده کنیم چه بسا که واگذاری بخشی از میدان های گازی کشور نیز با همین هدف انجام شده است.

وی بر لزوم امنیت در خلیج نیز تاکید کرد و در پایان یادآور شد وقتی آنها سپاه را یک نهاد امیتی است ترورریست می خوانند به فرمودۀ فرماندۀ عزیزمان باید از شعاع 1000 کیلومتری کشور تجهیزات خود را جمع کنند و بروند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو