گروه : سیاسی /

شناسه: 6885

31 فروردین 1403 16:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وزیر کشور: وضعیت آب اگر بحرانی‌تر نشود‌ بهتر نخواهد شد

وزیر کشور گفت: مشکل آب تقریبا در سطح کشور وجود دارد و وضعیت آب اگر بحرانی‌تر نشود, بهتر نخواهد شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از  تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در بازدید از مناطق مرزی گلستان, در نشست با بزرگان و قبایل ترکمن و مسئولان استانی و شهرستانی در ایستگاه راه‌آهن اینچه برون اظهار داشت: در حوزه اختلافات و مسائلی که عموما به صورت طبیعی در پروژه‌های بزرگ رخ می‌دهد باید با گذشت و ایثار و همدلی رفع شود.

وی افزود: هر جا که منافع مردم و بخش خصوصی و دولت در میان باشد باید دولت به نفع مردم و بخش خصوصی با رعایت قوانین و مقرارت کشور کنار رود.

وزیر کشور تصریح کرد: همه مدیران استانی باید با بخش خصوصی با سخاوت رفتار کنند و در کنار سخاوت و گذشت قوانین و مقرارت نیز در نظر گرفته شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بندر خشک باید به بخش خصوصی واگذار شود, زیرا هم منابع و هم اشتغالزایی و هم سرعت کار با حضور بخش خصوصی افزایش می یابد.

وی یادآور شد: استاندار به جد پیگیر پروژه‌های مهم استان گلستان باشد و در هر پروژه‌ای که احساس شود با حضور بخش خصوصی سریع‌تر و زودتر به نتیجه خواهد رسید, به بخش خصوصی واگذار شود.

رحمانی فضلی با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های روستایی و کشاورزی گفت: ما در اجرای طرح‌های کشاورزی و روستایی در حوزه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت هیچ مشکلی نداریم و از چنین طرح‌هایی استقبال خواهیم کرد و اخیرا نیز در کارگروه مرز نیز با سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه مصوباتی انجام شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی استان گلستان از اقوام مختلف, وحدت, انسجام و همدلی خوبی بین مردم استان با انقلاب اسلامی وجود داشته و دولت وظیفه دارد در قبال چنین مردمی, برای آنها کار و خدمات انجام دهد.

وی افزود: همه تلاش دولت این است که به مردم خدمات‌رسانی شود و کارهای بزرگی نیز در حال انجام است که امید داریم رضایت‌بخش باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به مشکل کم‌آبی منطقه مرزی تصریح کرد: مشکل آب تقریبا در سطح کشور وجود دارد و وضعیت آب اگر بحرانی‌تر نشود, بهتر نخواهد شد و در حوزه کشاورزی باید روش‌های دیگر را مانند کشت گلخانه‌ای و روش‌های نوین آبیاری و یا پرورش میگو را پیاده کنیم و دولت باید تسهیلات اولیه را در این زمینه فراهم کند.

وزیر کشور درباره منطقه آزادتجاری ادامه داد: با ایجاد منطقه آزاد تجاری تحول عظیمی در منطقه ایجاد می‌شود, این طرح در مجلس است و باید نمایندگان مجلس با همت خود آن را به تصویب برسانند و مسیر ریلی ترکمنستان و منطقه مرزی اینچه‌برون سرعت بیشتری گیرد.

انتهای پیام/ش

نویسنده :

نظرات
آرشیو