گروه : سیاسی /

شناسه: 8859

29 اسفند 1402 12:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جلیلی: می‌توان کشور را به قطب تولید دارو‌های بیوتکنولوژی تبدیل کرد

عضو شورای‌عالی امنیت ملّی گفت: باتوجه به اینکه ارزبریِ مواد اولیه دارو‌های بیوتکنولوژی حداقلی و امکان ارزآوری آن بالاست با توجه ویژه به این صنعت می‌توان کشور را به قطب تولید و صادرات این دارو‌ها در منطقه تبدیل کرد.

به گزارش قابوسنامه به نقل از  خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی، عضو شورایعالی امنیت ملی طی سفری یک روزه از چند شرکت دارویی که از جمله تولیدکنندگان دارو‌های بایوتکنولوژی در داخل کشور هستند، بازدید کرد.

در این سفر علیرضا عباسی استاد بیوتکنولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، محمد مرادی ایمونولوژیست و عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، جلیلی را همراهی کردند.

زیست دارو دانش، پیشتاز طب زمان، پرسیس ژن پار، آریوژن فارمد و مدوک زیست دارو از جمله شرکت‌هایی بودند که عضو مجمع تشخیص مصلحت از آن‌ها بازدید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی این بازدید در سخنانی گفت: صنعت دارو به ویژه دارو‌های بایو از عرصه‌هایی است که می‌تواند علاوه بر خودکفایی، موجب اشتغال و ارزآوری شود.

جلیلی در ادامه با اشاره به کیفیت تولیدی و توان رقابتی این شرکت ها، افزود: پیشرفت‌های خوب جوانان ما در این عرصه به گونه‌ای است که در زمینه تولید برخی از دارو‌ها جزء سه کشور برتر دنیا هستیم و این موضوع باعث افتخار است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با اشاره به ظرفیت بالای دانش و نیروی انسانی کشور در عرصه دارو‌های بایو، تصریح کرد: درآمدزایی ارزی محصولات این حوزه قابلیت این را دارد که برخی کاهش درآمد‌های ناشی از تحریم نفت را جبران کند.

وی در ادامه گفت: موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه نشان می‌دهد جوان متخصص ما می‌تواند به جای اکتفاء به کارمندی یا مهاجرت، یک کارآفرین شود و منشاء اشتغال برای افراد دیگر گردد.

جلیلی همچنین با اشاره به موسسات دارویی دولتی نظیر موسسه رازی، پاستور و ... اظهار داشت: این موسسات دولتی باید نقش حامی و شتاب‌دهنده‌ها را برای شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

عضو شورایعالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در این بازدید فهرستی از مشکلات و موانع مطرح شد که رفع بسیاری از آن‌ها صرفا محتاج یک تصمیم‌گیری صحیح است.

وی در انتهای سخنانش گفت: باتوجه به اینکه ارزبری مواد اولیه دارو‌های بیوتکنولوژی حداقلی و امکان ارزآوری آن بالاست، با نگاه به توانمندی‌های موجود و توجه ویژه به این صنعت می‌توان کشور را به قطب تولید و صادرات این دارو‌ها در منطقه تبدیل کرد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو