شناسه: 5457

10 فروردین 1403 14:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:  ۵ پروژه محوری گردشگری گلستان در گنبدکاووس اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: ۱۰ پروژه محوری گردشگری که در استان دچار مشکل هستند احصاء شده و از این تعداد ۵ پروژه مربوط به شهرستان گنبدکاووس است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گنبدکاووس, ابراهیم کریمی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه جدید رئیس میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: نخستین جلسه تخصصی گردشگری روز گذشته با حضور استاندار برگزار شد و 10 پروژه گردشگری دچار مشکل احصاء و مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در هفته آینده طی برگزاری جلسه‌ای تعیین تکلیف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود:یکی از پروژه‌هایی که در حوزه گردشگری گنبدکاووس دچار مشکل شده, موج‌های آبی است که با توجه به سهام‌دار بودن تعداد زیادی از مردم گنبدکاووس بلاتکلیف باقیمانده و روز گذشته قرار شد, به سرمایه‌گذار دیگری در بخش خصوصی که آمادگی ادامه روند این پروژه را دارد, واگذار شود.

کریمی تصریح کرد: هفته آینده عملیات اجرایی موزه بزرگ گنبدکاووس آغاز خواهد شد و با موافقت نامه ای که انجام شده,روند اجرای پلان مدیریت برج قابوس این شهرستان ادامه خواهد یافت, کما اینکه مرمت و رفع خطر گنبد برج به اتمام رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی گلستان تاکید کرد: یکی از زیرساخت های مهم در حوزه گردشگری در شهرستان گنبدکاووس, ساخت و احداث هتل در این شهرستان است و بنا داریم تا روند اجرای ساخت هتل در گنبدکاووس تسهیل شود, که در حال حاضر هتل دریاچه مصنوعی با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری می باشد.

کریمی یادآور شد: 2 هتل دیگر در این شهرستان در حال ساخت است و در آینده به بهره‌برداری می‌رسد و وضعیت هتل هاوش نیز در هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در حوزه بوم‌گردی اتفاقات خوبی در شهرستان گنبدکاووس رخ داده و متقاضی در این حوزه هنوز هم وجود دارد و امید داریم چند پروژه در این حوزه به بهره‌برداری برسد.

کریمی اظهار کرد: ایجاد فضای سبز و اقامتگاه استراحتی در امامزاده یحیی ابن زید ( ع)  از سال گذشته آغاز شد و مشکلاتی در موافقت نامه آن به وجود آمد, که برای تصویب بودجه آن در سال جاری, ردیف آن را تغییر داده و از محل اعتبارات گردشگری, ایجاد این فضای سبز و اقامتگاه استراحت آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی گلستان تصریح کرد: یگانه عملیات شرق در شهر تاریخی جرجان در حوالی امامزاده یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس مستقر شدند و استقرار این یگان سبب شده, تا فضا برای حفاران غیرمجاز ناامن شود و با توجه به فعالیت‌های خوبی در این شهر تاریخی, سایت گردشگری تاریخی در محل شهر تاریخی جرجان راه‌اندازی می‌شود تا کاوش‌های آن, همچنان ادامه یابد.

کریمی درباره تکریم و معارفه رئیس میرات فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: از زمانی که آقای پورمهدی دچار عارضه قلبی شدند, اصرار به انتقال خود به حوزه دیگر با فعالیت کاری کمتر بودند که در آن زمان مقدور نبود و با توجه به اینکه, چند تن از همکاران با سابقه مدیریتی حاضر به قبول مسئولیت در این حوزه نبودند, با همفکری امام جمعه, فرماندار و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی, آقای گل چشمه معرفی شدند.

کریمی افزود: حوزه میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت بالایی است و مطالبات مردم در این حوزه بسیار می باشد و امید دارم آقای گل چشمه با تعاملات اجتماعی که دارند, بتوانند در این حوزه طوری پیش روند که کمترین چالش و مشکل را داشته باشیم.

در پایان مراسم از رضا پورمهدی تکریم و امیر علی گل‌چشمه به عنوان رئیس جدید میرات فرهنگی, گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس منصوب شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو