گروه : مذهبی /

شناسه: 1569

31 فروردین 1403 13:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس:  زینب(س) در لباس اسارت، به دنیا درس ایستادگی در دین داد

 امام جمعه گنبدکاووس در مراسم خطبه خوانی وهمایش بیداری منشورعزت که در امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار شد با اشاره به رسالت سنگین حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا گفت: حضرت زینب(س) در لباس اسارت درس هزینه دادن پای آزادگی ، بزرگی و ایستادگی در دین را به دنیا دادند.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام محمود ترابی افزود: امام حسین(ع) در کربلا و در روز عاشورا دو جمله یکی خطاب به اصحاب و دیگری خطاب به اهل بیت(ع) خود فرمودند که هر یک از این جملات پیامی را به همراه دارد.
IMG 1 10
وی اذعان کرد: آن حضرت خطاب به اصحاب فرمودند : "بهترین لباس هایتان را بپوشید چون می خواهید شهید شوید" یعنی مردم برای شهادت باید کفن پوش و آماده باشند و تفاوت مکتب حسین (ع) با مکتب تکفیریها همان شهادت است .
IMG 1 2
حجه اسلام ترابی با اشاره به اینکه مکتب تکفیری ها مکتب خشونت است گفت: برای اینکه بخواهیم کلمه حق را جاری کنیم باید پیرو مکتب حماسه ، ایثار و فداکاری و خون دادن باشیم نه پیرو مکتب خونریز.
وی همچنین به این جمله که آن حضرت عصر عاشورا خطاب به اهل بیتشان فرمودند:" لباس اسارت به تن کنید " اشاره کرد و افزود: منظور از لباس اسارت لباس آزادگی و لباس تحمل شکنجه ها برای تبلیغ مکتب شهادت است.
IMG 1 5
امام جمعه گنبد شهادت 17 نفر از بنی هاشم و همه خوبان و آشنایان و مسئولیت 140 نفر از بانوان و کودکان که به اسارت درآمده بودند را مصیبتی سنگین خواند که زینب (س) بر عهده داشت و در این حال و درحالیکه خود نیز از اسرا بودند؛ خطبه تاریخی قرائت کردند که نشانکر مرام و مکتب زینب کبری(س) است.
ترابی یادآور شد: واقعه عاشورا حدوثش با امام حسین(ع) و بقائش با زینب (س) بود و این بقاء مدیون تحمل ها و شلاق خوردن آنهاست و ایشان در لباس اسارت در امپراتوری یزید که برابر با 35 کشور امروز است خطبه خواندند.

IMG 1 3
IMG 1 4
IMG 1 6
IMG 1 7
IMG 1 8
IMG 1 11
IMG 1 12
IMG 1 13
IMG 1 14
IMG 1 13
IMG 1 14
IMG 1 15
IMG 1 17

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو