گروه : مذهبی /

شناسه: 2970

10 فروردین 1403 04:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شروع تکلیف آسمانی خدا؛ جشن بندگی دانش آموزان در مدرسه ای در گنبدکاووس/تصاویر

دانش آموزان دبستان دخترانه بیک زاده گنبدکاووس شروع بندگی خدا را با ذکر و یاد او جشن گرفتند.

به گزارش قابوس نامه، در این مراسم که مسئولینی از هنگ مرزی و انتظامی حضور داشتند که 61 جلد کتاب با موضوع آشنایی کودکان و نوجوانان با 14 معصوم به دانش آموزان اهداء شد.
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی گنبدکاووس ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سن تکلیف دانش آموزان، گفت: دوره بلوغ پیچیده ترین دوره حیات انسانها است که جسم و روح افراد سرشار از شادابی و در روان و جسمشان تحولات پدیدار می شود.
حجت الاسلام نعیمی کیا با بیان اینکه سن بلوغ دختران را 9 سالگی و پسران را 15 سالگی است،  افزود: دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده اند باید وظایف و تکالیف دینی که در شریعت برای آنها تعیین شده مثل؛ نماز و روزه و حجاب و ... را رعایت کنند و آن را انجام دهند.

qaboonameh 1


وی  با تاکید بر اینکه اسلام براى اين دوران اهميت فراوانى قايل شده است، گفت: در این مرحله كودك يا نوجوان  به بلوغ مى رسد، وارد مرحله تازه و عالى تر از ادراك و شعور و فهم مسايل و احساس مسؤوليت می شود.
به گفته وی، خداوند اين سن معين را فاصله ميان كودكى و مردانگى يا زنانگى قرار داده است و با ورود به اين دوران همه احكام شرعى بر پسر و دختر بالغ بوجود می آید. و آنان از نظر شرعى مكلف به انجام همه تكاليف شرعى از آموزه هاى دستورى هستند و مى بايست در برابر آموزه هايى از اين دست فرمانبردار بوده و از اوامر و نواهى الهى پيروى نمايد.

qaboonameh 1


در این مراسم مشاوره اجتماعی کلانتری 12 انتظامی شهرستان گنبدکاووس نیز در رابطه با آسیب ها و جرائم اجتماعی مبتلابه، چگونگی دوست یابی، آثار مثبت و منفی شبکه های اجتماعی مجازی، تبعات سوء برخی از برنامه های ماهواره ای بر روی جوانان و خانواده ها، احترام و حفظ حریم خصوصی افراد و ... موضوعاتی را مطرح کردند .
همچنین کارشناسان آموزش همگانی راهنمایی و رانندگی و هنگ مرزی اترک در رابطه با قوانین و مقررات ترافیکی و مرزی مطالبی را به دانش آموزان عنوان نمودن
گفتنی است در این دیدار حضوری پوسترهای عکس ویژه دانش آموزان دخترانه با موضوعات مبتلابه و کلیپ های تصویری و فیلم های انیمیشنی سیا ساکتی به دانش آموزان دوره دوم نمایش داده شد .
در پایان نماز ظهر و عصر به امامت رییس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی اترک اقامه شد و به شرکت کنندگان در این آیین تعداد 61 جلد کتاب به رسم یادبود اهداء شد .
شایان ذکر است که کودک 3 ساله بنام زهرا ساداته کریمیان جزو سه نفر برتر مروجان کتاب خوانی کشور در قسمت مهدا در ابتدای این مراسم با لحن کودکانه و نرم خود به قرائت قرآن و چند شعر در رابطه با پلیس زینت بخش این آیین پرشور و زیبا بود .
qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

 

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

qaboonameh 1

 watermarked photo 2017 02 21 13 47 48qaboosnameh1 1

/>qaboosnameh1 1 />qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1 qaboosnameh1 1

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو