شناسه: 5535

01 اردیبهشت 1403 00:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان اعلام کرد  کمبود حدود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان گلستان

استاندار گلستان با اشاره به کمبود حدود ۲ هزار تخت بیمارستانی در استان گفت: باید خیران بخش بهداشت و سلامت در استان گلستان جذب شوند و سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش افزایش یابد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، سید مناف هاشمی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت استان گلستان اظهار داشت: موضوع سلامت نزد دولت و مقام معظم رهبری یکی از موضوعات کلیدی است و دولت در شرایط سخت مالی نتوانست بسیاری از برنامه‎ها را اجرایی کند اما در حوزه سلامت کوتاه نیامده و با جدیت موضوع سلامت دنبال می‎شود.

وی تصریح کرد: با همه تلاش‎های اتفاق افتاده، استان گلستان فاصله زیادی با استانداردهای زیرساخت‎های حوزه سلامت دارد، 2 هزار و 730 تخت داریم در حالی که باید 4 هزار تخت بیمارستانی در استان گلستان داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه 55 درصد زیرساخت‎های مورد نیاز را در حوزه سلامت در استان داریم، گفت: نیاز است در این مسیر برنامه داشته باشیم و با برنامه پیش برویم.

وی گفت: رفاه عمومی مردم به این کارگروه مرتبط می‎شود و آموزش و سلامت نیز بسیار با هم عجین است و باید سازوکاری را فراهم کنیم که در قالب نقشه راه، به کسری 2 هزار تخت در استان گلستان برسیم و جذب سرمایه‎گذار یکی از اصلی‎ترین راه‌ها برای جبران کاهش تخت‎های بیمارستانی است و می‎توان از ظرفیت پزشکان نیز در این راستا استفاده کرد.

هاشمی به حوزه سرمایه‎گذاری در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در حوزه‎های مختلف منابع زیادی وجود دارد که راهکار جذب این سرمایه‎ها باید در این کارگروه اندیشیده شود و باید به هر نوع ممکن بتوانیم میزان تخت‎های بیمارستانی را افزایش دهیم و به بهبود شرایط سلامت در جامعه کمک می‎کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه یکی از برنامه‎های بسیار جدی بکارگیری خیرین سلامت و افزایش آن است، افزود: خیران آموزش و پرورش چندین برابر منابعی که دولت در بحث ساخت مدرسه دارند هزینه می‎کنند و در حوزه ورزش 400 میلیارد تومان توانستیم از خیرین کمک کنیم و در استان گلستان هنوز نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در استان گلستان چند سرمایه‎گذار می‎توانیم پیدا کنیم که به صورت مشارکتی به ساخت بیمارستان کمک کنند اما این مهم درباره بیمارستان 800 تخت‎خوابی در گنبدکاووس در برنامه بودجه سال 1397 دیده نشده و باید در طی 10 روز آینده نسبت به این مهم اقدام شود.

هاشمی افزود: بیش از 60 هزار میلیارد تومان در حوزه بهداشت در کشور هزینه می‎شود و انتظار داریم ورزش همگانی جدی گرفته شود چرا که می‎تواند به این حوزه کمک کند. در حوزه دام و کشتارگاه‎ها باید وضعیت و شرایط مشخص شود  و این موضوع نیز می‎تواند به بهداشت و سلامت جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو