گروه : اخبار /

شناسه: 8697

04 اردیبهشت 1403 15:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 گنبد کاووس جزو پرمصرف ترین شهرستانها /نگرانی از قطع برق

به گزارش قابوس نامه مهندس عرب گلو  ریئس اداره برق گنبد کاوس در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان گنبد کاووس گفت امید است در حوزه مدیریت  مصرف هریک از خانه های روستای ما باید  یک نیرو گاه مجازی باشد.

ریئس اداره برق شهرستان گنبد کاووس در همایش دهیارن بخش مرگزی شهرستان گنبد کاووس بیان کرد :برای کاهش مصرف سوخت  اگر در سطح ملی بتوانیم حتی یک  یک درصد مصرف را در پیک مصرف کاهش دهیم از میلیون ها تن ها الاینده ای که وارد فضای گشور می شود و660 میلیون لیتر گازویئلی که مصرف می شود تا برق تولید شود  صرفه جویی خواهد شد.

وی در ادامه گفت :متاسفانه رشد انرژی در کشور ما بیشتر 13درصد از مصرف جهانی است و علاوه بر توسیه های موکد دینی متاسفانه میل به مصرف انرژی در کشور بالا است و شاید یکی از دلایل ان ارزان بودن حامل های انرژی باشد ،

مهندس عرب گلو بیان کرد : در منطقه گنبد کاووس طی مطالعاتی که در باره مصرف برق انجام شده است گنبد کاووس ، تعرفه سیل گرمسیری دوبرابری نثبت به منطقه مشابه اب هوایی دارد ،که به طور مثال  پیک مصرف شهرستان گنبد کاووس در سال قبل 243 مگاوات بوده است که این پیک از کل مصرف برق  استان خراسان شمالی بیشتر است واین جای نگرانی دارد و باید تلاش کرد با اقدادام مدیرتی هدفمند این شرایط را کنترل کنیم .

وی با بیان اینکه انتخاب درست محصولات الکتریکی از جمله کولر، اسپلیت، جاروبرقی، یخچال، چرخ گوشت و ... یکی از اقدامات مهمی است که مردم می‌توانند برای کاهش مصرف انرژی انجام دهند، افزود: توجه به برچسب انرژی و خرید محصولاتی با راندمان انرژی بالا اتفاقی است که باید توسط مردم به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود ومتاسفانه بیشتر رشد  مصرف برق مربوط به کولر ها ولوازم سرمایشی است ، به صورتی که مصرف روزانه پیک شهرستان در روز های معمولی  70 مگاوات مصرف است  و با شروع پیک تابستان به  345 مگاوات می رسد واین رشد سه برابری چیزی نیست جز استفده از کولرها ولوازم سرمایشی.

وی  گقت : که ما در مدیریت مصرف به دنبال ان نیستیم که انرژی مصرف نشود بلکه  دنبال این هستیم که بهینه مصرف شود شستوشوی کولر ها، ایجاد سایه بان برای کولر ها  ، از جمله اقداماتی است که می تواند باعث کاهش مصرف برق این وسایل شوند و مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکنند 23 دصد هزینه  برق مصرفی شان افزایش پیدا می کند و 16 درصد جریمه می شوند.

وی در پایان  اضاقه کرد یکی از بزرگ ترین موضوعات و مشکلات  سرقت از تاسیسات  برق است که روزانه 30 الی40 مورد ان را شاهد هستیم و خسارت های جبران ناپذیر و سنگینی را به شبکه تاسیساتی برق وارد میکند که باید با پیکیری ها و نظارت های مداوم این مشکل بزرگ را رفع نماییم.

خبر نگار منصوری

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو