گروه : دانستنی ها /

شناسه: 4282

09 فروردین 1403 17:12

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 با مصرف لبنیات به سرطان مبتلا می شویم؟

زیاده روی در مصرف لبنیات می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را افزایش دهد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از نبض ما، دکتر فریبا کوهدانی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت گفت: به طور کلی، یکی از عوامل موثر در پیشگیری از ابتلا به سرطان، اصلاح سبک زندگی است که در این میان، تغذیه نقش مهمی دارد. زیاده روی در مصرف لبنیات می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را افزایش دهد.

کوهدانی با بیان این که ابتلا به سرطان تحت تاثیر عوامل مختلفی رخ می دهد، افزود: عوامل محیطی از عمده ترین علل به شمار می آیند. بر اساس مطالعات انجام شده، اگر افراد الگوی زندگی سالمی داشته باشند و فعالیت فیزیکی مناسب را در برنامه روزانه خود جای دهند، بیش از ۳۰ درصد آمار مبتلایان به سرطان کاهش می یابد. بنابراین خودمراقبتی از مهم ترین کارهایی است که برای پیشگیری بایستی به آن اهمیت داد.

وی با اشاره به اهمیت مصرف سبزیجات و میوه اذعان داشت: دریافت فیبر، یکی از عوامل موثر در پیشگیری از ابتلا به سرطان می باشد. همچنین مصرف کلسیم که لبنیات عمده ترین منبع آن به شمار می آید، حائز اهمیت است.

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی همچنین خاطرنشان کرد: افزایش توده عضلانی بدن با انجام فعالیت های ورزشی صحیح و مناسب در سلامت فرد نقش غیر قابل انکار دارد که از گذشته بر این مهم تاکید شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو