گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 1429

31 فروردین 1403 22:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس اداره استاندارد گنبدکاووس: شرکت های بازرسی آسانسور در گنبد، مادرتخصصی نیستند

رئیس اداره استاندار شهرستان گنبد در جمع خبرنگاران گفت: شرکت های بازرسی آسانسور در گنبدکاووس شرکت های مادر تخصصی نیستند و تنها نمایندگی این شرکت ها در شهرستان را دارا می باشند.

به گزارش قابوس نامه، سید علی جعفری ایوری با اشاره به ضرورت ایجاد شرکت مادر تخصصی بازرسی آسانسور در گنبد افزو: اداره استاندارد آمادگی دارد اگر شرکتی مایل به راه اندازی این بخش  در گنبد باشد شرایط لازم برای دریافت گواهینامه از مرکز ملی تعیین صلاحیت ایران را برای صدور فراهم کند.
وی در این نشست همچنین به برخی فعالیت های اداره استاندارد در سال 94 و 95 اشاره و تصریح کرد: در شش ماهۀ دوم سال 94، 44مورد تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در شهرستان گنبدکاووس یک مورد در مینودشت و 4 مورد در کلاله و در مجموعه شرق استان 49 مورد تائیدیه صادر شده است و این رقم در شش ماهه سال 95  به علت کاهش ساخت و ساز به 36 مورد رسیده است که 29 مورد آن مربوط به شهرستان گنبدکاووس ، 2 مورد آزادشهر، 2 مورد مینودشت ، 2 مورد کلاله و یک مورد شهرستان رامیان می باشد.

photo 2016 10 26 11 34 24
جعفری ادامه داد: در طرح طاها یا همان طرح اجرای هماهنگ استاندارد از مجموع 2680 واحد صنفی بازرسی شده در سال 94 تعداد 62 مورد کالای توقیفی گزارش شده است که 55 مورد آن مربوط به گنبد و 7 مورد مربوط به شهرستان آزادشهر است و در کل 99 واحد تولیدی درشرق استان گلستان داریم که و 175 محصول تولیدی آنها دارای پروانه کاربرد استاندارد هستند.
وی اذعان کرد: در راستای شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز سه طرح بازرسی از نازل های سوخت به تعداد 150 مورد با هدف جلوگیری از کم فروشی، نمونه برداری از خمیرنان در نانوایی ها و انجام آزمایش بلانکیت به تعداد 10 نمونه با هدف اطمینان از سلامت نان های عرضه شده و بررسی نانواییهای استان از نظر تناسب نوع آرد و نان پخته شده به تعداد 20 نانوایی با هدف افزایش کیفیت نان علاوه بر وظایف ذاتی اداره استاندارد به فرمانداری ویژه ارائه شد که در صورت تخصیص اعتبار اجرایی شود.

جعفری اظهار کرد: تا کنون بند دو 15 مورد انجام شده و در گنبد نیز به عنوان پایلوت کار هم از آرد تولیدات کارخانه ها و خمیر نانواییها بازرسی انجام شد که هیچگونه اثری از بلانکیت وجود نداشت. این ماده یا اسیدسولفورو یک ماده شیمایی رنگ بر است که برای سفید شدن نان لواش مورد استفاده قرار می گیرد ولی سیستم گوارشی را به شدت مورد آسیب قرار می دهد.
رئیس اداره استاندارد گنبد همچنین درباره وضعیت تجهیزات تفریحی و بازی کودکان در شهر های بازی و مهدکودک ها گفت: تعداد30 واحد تجهیزات تفریحی در شهر بازی ها و مراکز بازی کودکان در گنبدکاووس وجود دارد که 20مورد آن دارای پروانه استاندارد است که 6 مورد نیز هنوز گواهینامه دریافت نکرده اند و 4 مورد نیز آماده بازرسی است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو