گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4278

09 فروردین 1403 23:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاد حوزه علمیه مشهد: راه نجات فلطسین درسایۀ مقاومت مقابل استعمارگران است

روحانی و استاد حوزه علمیه مشهد نجات فلسطین از اشغال و وضعیت کنونی را در سایۀ مقاومت مقابلِ استعماگران دانست و تاکید کرد در این راه باید از هر گونه سازش و مذاکره پرهیز شود.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام و المسلمین مهدی فاتحی در حاشیه راهپیمایی روز قدس امروز در مصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس با عنوان این مطلب افزود: فلسطینی ها باید به مقاومت و ایمان خود اعقاد راسخ داشته باشند و با اتحاد و قدرت در برابر صهیونیست غاصب مبارزه کنند.
وی کنار تمام این حرکتها تجهیز مسلمانان به نیروی قدرت را سبب پیروزی آنان خواند و تصریح کرد شاید اگر روزی امام خمینی (ره) از تشکیل ارتش بیست میلیونی سخن گفتند نشات گرفته از این تفکر بود که این ارتش بیست میلیونی از سوی تمام کشورهای جهان اسلام تشکیل شود.
استاد حوزه علمیه مشهد مقدس به نقش ایران در پررنگ کردن مسئله قدس و فلسطین اشاره کرد و این مهم را به برکت امام خمینی(ره) دانست.
وی حضور پرشور مردم روزه دار در راهپیمایی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را تحسین کرد و ادامه داد خطر یهود برای مسلمانان، ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان است و می بینیم که در حال حاضر سبب ایجاد اختلاف عمیق بین کشورهای اسلامی شده اند.
حجت الاسلام فاتحی عدم وجود تشکیلات منظم از سوی دولت های عربی برای مبارزه با صهیونیسم را عامل شکست خواند و اظهار کرد : اگر فلسطین نیز مانند ما دارای رهبران قوی و نفوذ ناپذیر بود قطعا تاکنون پیروز می شد.
وی زیاده خواهی اسرائیل را فراتر از کشور فلسطین عنوان کرد و ادامه داد: اسرائیل مدعی است کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بخش زیادی از عراق و حجاز نیز مربوط به کشورآرمانی آنهاست که در حال حاضر در دست اعراب است.
این استاد حوزه علمیه مشهد، سرزمینهای اشغالی و فلسطین را به واسطۀ وجود مسجدالاقصی که نخستین قبلۀ مسلمین است ، مهم دانست و گفت: مسلمانان باید با اتحاد و به کار گیری تمام قوا سرزمین پیامبران و پایتخت ادیان الهی را از چنگال اسرائیل نجات دهند.
 انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو