گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4668

09 فروردین 1403 18:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبد/ 45 درصد قهرمانان جهان و المپیکی استان گلستان اهل گنبد می باشند/امروز می خواهم برخی از ناگفته ها را بازگو کنم

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبد که 23 سال است در این سمت فعالیت می کند در نشست خبری با اصحاب رسانه از شرایط ورزشی شهرستان گنبد و ناگفته های ورزش سوارکاری این شهرستان سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری قابوسنامه ، ابراهیم غفاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبد کاووس در نشست خبری که به مناسبت هفته خبرنگار و در سالن جلسات این اداره برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز آزادی آزادگان، در خصوص شرایط ورزشی این شهرستان اعلام کرد: شهرستان گنبد در چند رشته ورزشی بسیار فعال بوده و به نوبه ای پایگاه آن رشته ها در ایران می باشد که والیبال و اسب دوانی شاخص ترین این رشته ها هستند.

غفاری ادامه داد: امروز می بینیم که در تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران ، 3 بازیکن فیکس تیم از گنبد هستند و همچنین در تیم ملی بزرگسالان نیز فرهاد قائمی از چهره های تاثیر گذار است ، در تیم والیبال نشسته زنان نیز یک خانم گنبدی حضور دارد که این موضوع ظرفیت والیبال گنبد را نشان می دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد افزود: در رشته هایی مثل سپک تاکرا و در ورزش تیر و کمان نیز شهرستان گنبد افرادی را در اردوی تیم های ملی دارد. 8 ورزشکار آقا و خانم گنبدی در تیم های ملی سپک تاکرای ایران حضور دارند. به نیز تازگی تیم بانوان سپک تاکرای گنبد قهرمان ایران شده است.

وی در خصوص ورزش بسکتبال گفت: در ورزش بسکتبال نیز در سال جاری در رده سنی نوجوانان و جوانان 4 بازیکن به تیم ملی معرفی کرده ایم، با وجود اینکه این ورزش بسیار مظلوم است و هیچ اسپانسر مالی ای در گنبد ندارد.

غفاری در خصوص والیبال ساحلی نیز خاطرنشان کرد: تیم والیبال ساحلی ایران برای اولین بار توانست در مسابقات جهانی مقام سوم را کسب کند و 3 بازیکن گنبدی در این تیم حضور داشتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد به سردار آزمون اشاره کرد و بیان کرد: شهرستان گنبد در ورزش فوتبال بازیکنی همچون سردار آزمون را به جهان معرفی کرده است و دنبال آن هستیم که با جذب اسپانسر بتوانیم این رشته را نیز تقویت کرده و بازیکنان بیشتری را به فوتبال جهان معرفی کنیم.

وی در خصوص رشته دو و میدانی اعلام کرد: با وجود نداشتن امکانات برای این رشته همواره چهره های شاخصی را به ورزش کشور معرفی کرده ایم که خانم زمانی و خانم بابکی نمونه ای از این چهره ها می باشند.

غفاری با اشاره به قهرمانان دیگر رشته ها از جمله رشته های بوکس و تنیس ادامه داد : 45 درصد قهرمانان جهان و المپیکی استان گلستان اهل گنبد هستند و این نشان دهند آن است که هیئتهای ورزشی عملکرد خوبی داشته اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد با گلایه از اینکه تمامی ادارات و ارگانهای دولتی تنها به ورزش گرگان کمک می کنند تصریح کرد: در شهر گرگان اسپانسر اکثر تیم ها دولتی هستند ولی در شهر گنبد ما از اسپانسری شرکتهای خصوصی استفاده می کنیم.

SDC15358

وی در خصوص مسابقات المپیاد ایرانیان که در رده نوجوانان و برای استعداد یابی برگزار می شود خاطرنشان کرد: در سال گذشته در این المپیاد که در استان برگزار شد سوم شدیم و امسال توانستیم یک رتبه بالاتر برویم و در جایگاه دوم قرار گیریم. لازم به ذکر است که در بخش آقایان نفرات اول تیم گنبد از تیم اول المپاد بیشتر بود و ما در مجموع بانوان و آقایان دوم شدیم. برنامه ریزی های ما برای کسب رتبه اول در سال آینده است.

غفاری در خصوص سرانه ورزشی این شهرستان بیان کرد: ما در گنبد 28 فضای ورزشی داریم و 8 فضای جدید با 40 درصد پیشرفت در حال ساخت است اما این میزان نسبت به وسعت شهرستان خیلی کم می باشد و ما از این بابت در جایگاه چهاردهم در بین شهرستانهای استان قرار داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد در رابطه با تعداد ورزشکاران این شهرستان اعلام کرد: طبق آمار شش ماهه اول ما، 6 هزار ورزشکار سامان یافته که 15 درصد ورزشکاران استان را شامل می شود در شهرستان گنبد فعالیت می کنند و ما دنبال آن هستیم که این آمار را بیشتر کنیم.

وی در خصوص ورزش سوارکاری گنبد گفت:امروز می خواهم برخی از ناگفته ها را بازگو کنم. 17، 18 سال بود که مدیریت باشگاه سوارکاری گنبد به دست پیمانکار فدراسیون سوارکاری کشور اداره می شد و ما دنبال آن بودیم که این ظرفیت را به شهرستان انتقال بدهیم اما به دلیل مدیریت غیر بومی ورزش استان و وابستگی فدراسیون سوارکاری به برخی از آقا زاده ها کشور به مشکل می خوردیم.

غفاری ادامه داد: ما به فدراسیون سوارکاری اعلام می کردیم که اگر مدیریت مسابقات و اجرای کورسهای اسب دوانی با شهرستان باشد ما 50 درصد جوایز را افزایش خواهیم داد و پیمانکار آنها اعلام می کرد که این مسابقات ضرر ده است و این کار امکان ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد افزود: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته با تغییر میدریت ورزش استان و حضور نیروهای بومی در این سمت ها و هماهنگی استاندار، فرماندار و امام جمعه شهرستان گنبد توانستیم مدیریت برگزاری مسابقات را به گنبد انتقال دهیم و درآمدهای حاصل از این مسابقات را برای ورزش سوارکاری استان هزینه کنیم.


وی خاطرنشان کرد: بعد از انتقال مدیریت به گنبد، فدراسیون تمامی امکانات خود را از این ورزشگاه برد تا جایی که حتی کابلهای برق ورزشگاه را نیز بردند و ما برای اینکه نشان دهیم می توانیم مسابقات را با شایستگی برگزار کنیم 15 روز برای ایجاد بستر مناسب زمان داشتیم.

غفاری ادامه داد: متاسفانه برخی از دوستان گنبدی که نمی خواهم نامشان را ببرم برای طراحی نرم افزار مسابقات از ما 60 میلیون پول گرفتند و بعد از هفته دوم برای پشتیبانی هر هفته از مسابقات 8 میلیون تومان از ما درخواست می کردند. ما 16 هفته با این روال ادامه دادیم که برای ما مبلغ 112 میلیون تومان هزینه در بر داشت و علاوه بر آن مبلغ 207 میلیون تومان نیز برای خرید وسایل و برنامه از ما گرفتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد افزود: این دوستان از شرایط گرفتاری ما سوء استفاده کردند و حتی اصل برنامه را نیز به ما ندادند. ما به آنها گفتیم ما پول برنامه را به شما داده ایم و باید اصل برنامه را به ما بدهید اما آنها اعلام کردند که اگر برنامه را به شما بدهیم، کد های آن را هرگز نخواهیم داد. در حال حاضر تیم حقوقی اداره از این افراد شکایت کرده است.

وی در خصوص چگونگی مواجهه با این مشکل اظهار کرد: یک جوان 26 ساله اهل بندرترکمن به ما پیشنهاد داد، برنامه ای برای مسابقات نوشته است و با 15 میلیون و پشتیبانی ماهی یک ونیم میلیون حاضر است آن را در اختیار قرار دهد. با تست این برنامه متوجه شدیم که برنامه وی از برنامه قبلی خیلی بهتر کار می کند و با وی قرار داد بستیم .

غفاری ادامه داد: فدراسیون سوارکاری کشور در ادامه کارشکنی ها اجازه نمی داد تا ما تست دوپینگ اسبها را برای آزمایش به دبی بفرستیم که با رایزنی های بسیار این مشکل را نیز حل کردیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد افزود: با وجود همه مشکلات ما به وعده خود جامع عمل پوشاندیم و جوایز را 60 درصد افزایش دادیم که در 17 سال گذشته بی سابقه بوده است. همچنین ما 600 میلیون تومان برای بهینه سازی ورزشگاه اسب دوانی گنبد هزینه کردیم و سعی داریم که یک ورزشگاه استاندارد ایجاد و بزودی با اصلاح سیستم روشنایی ، مسابقات را درشب برگزار کنیم.

وی درخصوص فضای سبز این ورزشگاه اعلام کرد: قبل از این که مدیریت ورزشگاه به شهرستان گنبد بیاید، 400 درخت چنار این ورزشگاه به دلیل عدم آبیاری خشک شد اما مدیریت جدید سوارکاری گنبد 2500 اصله درخت در محوطه این ورزشگاه کاشته و آنها را به موقع آبیاری می کند.

غفاری در انتهای سخنانش گفت: ورزشگاه اسب سواری گنبد زمینهای کشاورزی با 4 حلقه چاه عمیق دارد که تا قبل از واگذاری مدیریت به شهرستان گنبد، هکتاری 800 هزار تومان به یک فرد خاص اجاره داده شده بود و این مبلغ خیلی کمتر از قیمت واقعی اجاره بهاء این زمینها بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو