گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6029

09 فروردین 1403 20:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس؛ به گروهی از افراد یارانه‌های پنهانی پرداخت می‌شود!

نماینده مردم میانه از اختصاص یارانه‌های پنهان به گروهی از افراد خبر داد و آن را مغایر با عدالت اجتماعی خواند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از راه دانا؛ فردین فرمند در گفت‌وگو با آناج مشکل اصلی جامعه را بیکاری جوانان دانست و ابراز داشت: ما در کشورمان به همه‌چیز دسترسی داریم و نعمت‌هایی که خداوند متعال به ملت و دولت ایران عطا کرده در قیاس با سایر کشورها بیشتر است اما با این حال در اشتغال‌زایی مشکل داریم.

وی ادامه داد: ما با بحران آب روبرو هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد آب را هم به اندازه‌ی کافی در اختیار داریم اما متاسفانه کسی قدر این نعمت را نمی‌داند، آیا واقعا در دیگر کشورها نیز مصرف آب به همان اندازه‌ای است که در کشور ما مصرف می‌شود؟

نماینده مردم میانه خواستار قیاس نحوه زندگی در آلمان با ایران شد و توضیح داد: مگر کشوری مثل آلمان چقدر منابع انرژی دارد که در چنان شرایط خوبی به سر می‌برد؟ هیچ کشوری همانند کشور ما از منابع الهی بهره‌مند نیست پس چطور است که در آلمان تعداد کارکنانشان به آن اندازه است و در ایران بیکاری بیداد می‌کند؟

وی خاطرنشان ساخت: اگر برجام به نتیجه نمی‌رسید و  نمی‌توانستیم نفت را به بازار جهانی عرضه کنیم باید 24 میلیون نفر در کشوری که 80 میلیون جمعیت دارد کار می‌کردند.

عضو کمیسیون اصل 90 در رابطه با بحث حامل ‌‌‌ای انرژی عنوان کرد: عده‌ای می‌گویند ما قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهیم، چرا همیشه از گرانی و گران کردن صحبت به میان می‌آورند و هیچ وقت نگفته‌اند که بیایید درآمد‌ها را افزایش دهیم؟

وی از تعلق یارانه‌های پنهان به گروهی از افراد خبر داد و متذکر شد: آیا مردم از یارانه‌های پنهانی که به افراد تعلق می‌گیرد خبردار هستند؟ اگر واقعا این یارانه‌های پنهان از روی عدالت هستند و سهم همه‌‌ی مردم است پس چرا اسم‌شان را گذاشته‌اند یارانه‌های پنهانی و به صورت مخفیانه پرداخت می‌کنند؟ خب بیایند در روز روشن و جلوی چشم همه این یارانه را به صورت مساوی در بین مردم تقسیم نمایند.

فرمند با بیان اینکه یارانه بنزین برای هر لیتر به 2 هزار تومان رسیده است، اذعان کرد: ما بنزین را بالای 2 هزار تومان خریداری می‌کنیم و تا این بنزین را بخواهیم به تبریز و تهران برسانیم هزینه‌ی زیادی را صرف می‌کنیم که در مجموع 3 هزار تومان می‌شود ولی بنزین به قیمت لیتری هزار تومان فروخته می‌شود.

وی بیان داشت: مگر چند درصد مردم ما بنزین مصرف می‌کنند؟ متاسفانه این یارانه‌های پنهان به افرادی تعلق می‌گیرد که بنزین مصرف می‌نمایند، پس سهم کسانی که ماشین ندارند و بنزین مصرف نمی‌کنند چه می‌شود؟ آیا اینگونه نیست که حق آنها پایمال می‌‌گردد؟ در این صورت عدالت اجتماعی وجود ندارد.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات فوق‌الذکر از نقص قوانین شکل می‌گیرد یا ضعف مدیریتی، تصریح کرد: حل این مسایل بر عهده‌ی رئیس جمهور است و متاسفانه همان‌طور که گفتم دل و جرأت وجود ندارد، پا پیش نمی‌گذاریم تا بگوییم که بیایید از تمام گروه‌ها استفاده کنیم، فقط این را بلدینم که شعار عدالت و اعتدال بدهیم، آخر کدام عدالت و اعتدال؟

وی در پایان اعلام کرد: هر کجا دچار مشکل می‌شویم به گردن اسلام می‌اندازیم و اسلام را مظلوم می‌کنیم اما هر کجا که کارهایمان به خوبی پیش می‌رود، می‌گوییم با تلاش خودمان بوده و اسلام نقشی نداشته است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو