گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7191

31 فروردین 1403 10:13

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در راستای حمایت از مددجویان انجام می شود؛ پرداخت یارانۀ دارو از محل صندوق درمان بهزیستی

سرپرست وزارت تعاون گفت: در راستای حمایت از مددجویان بهزیستی یارانه دارو به تولیدکنندگان دارو و یا بیمه سلامت پرداخت می شود.

به گزارش قابوس نامه، انوشیروان محسنی بندپی درگنبدکاووس در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: یکشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و درمان برگزار شد که پرداخت یارانه به تولیدکنندگان دارو و یا بیمه سلامت پیشنهاد شد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید و نوسانات ارز شاید شاهد افزایش بیشتر از 9 درصد قیمت دارو باشیم و هر چند در این جلسه راه حل اساسی در این رابطه اتخاذ نشد اما قطع به یقین یکی از این دو راه اجرایی خواهد شد.

سرپرست وزارت تعاون با عنوان اینکه تمام سیاست و راه حل ها در راستای کاهش دغدغه مردم برای دریافت دارو است، اظهار کرد: در این جلسه حدود 138 مولکول دارویی که 436 قلم دارو را شامل می شود، تصویب شد.

وی از واگذاری 1550واحد مسکونی در هفته دولت به مددجویان بهزیستی نیز خبر داد و گفت: تعداد 580 خانواده از خانواده های دو معلول و بالاتر و بالغ بر 900 خانواده ، زنان سرپرست خانوار و تک معلول هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: در استان گلستان 4 هزارو 80 نفر خانوار اجتماعی و 11 هزار نفر از خانواده های معلولین هستند که در مرداد ماه 52 درصد آنها تحت پوشش قرا گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: در 5 سال اخیر، دولت تعداد 63 هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان قرار داده است و تمام پشت نوبتی ها در لیست مستمری بگیران قرار گرفته اند که امیدواریم این حمایت ها با رویکرد حمایت اجتماعی چه از مددجویان بهزسیتی و چه کمیته امداد همانطور که افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته با سرعت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو