گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7298

31 فروردین 1403 16:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: دفاع مقدس ریشۀ انقلاب اسلامی و برگرفته از عاشوراست

امام جمعۀ گنبدکاووس گفت: انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد و دفاع مقدس ریشۀ انقلاب اسلامی و برگرفته از آموزه های اباعبدالله است.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح گنبدکاووس به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، اذعان کرد: در دفاع مقدس عموم مردم و همچنین نیروهای نظامی با الهام از آموزه های عاشورا در مقابل زیاده خواهی های دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و حماسه آفریدند.

وی افزود: مقاومت و ایثار این ملت در سالهای حماسه و افتخار دفاع مقدس زمینه ساز پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، عمرانی و نظامی شد.

امام جمعه گنبد ادامه داد: در دفاع مقدس همه در کنار هم قرار گرفتند و با تکیه بر فرامین امام راحل نگذاشتند ذره ای از خاک کشورمان در دست دشمن بیفتد و امروز نیز با نقش بی بدیل مقام معظم رهبری شاهد اقتدار بی نظیر ایران اسلامی هستیم.

حجت الاسلام ترابی با عنوان اینکه امروز نیز با یک نگ ترکیبی روانی و اقتصادی دشمن مواجه هستیم اضافه کرد: امروز با نمایش اقتدار نیروهای نظامی کشورمان روسفیدتر خواهیم شد و آن کسانی که روسیاهی برای آنها خواهد ماند دشمنان ما یعنی آمریکا، اسرائیل و آل سعود خواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد با درک درست شرایط از سوی مردم ، مسئولین و رعایت انصاف از هر دو طرف مسیر این جنگ ترکیبی به روشنی طی شود و مهمترین کار در این راه امید دادن به مردم به عنوان بالاترین معروف است.

امام جمعه گنبدکاووس روز رژه نیروهای مسلح را روز تماشای اقتدار و عزت دانست و گفت: همدلی میان اقوام ، مسئولین و مردم در مسیر پرنور خدمت به مردم ، انقلاب اسلامی ، راه شهدا و امام  نیز در شهرستان گنبد مایۀ امید مردم و نیروهایی است که می خواهند برای مردم کار کنند.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم تلاش دشمنان با تحمیل جنگ روانی برای کمرنگ کردن مناسک عزاداری مردم بصیر گنبد با درک درستی که از قیام امام حسین(ع) دارند با شکوه و نظم بالاتری در عزاداری های امسال حضور یافتند.

حجت الاسلام ترابی افزود: گمان برخی این است که مردم ما خیمه هایشان را از خیمه امام حسین(ع) جدا کرده اند و حس و حال مردم برای دفاع از انقلاب کمرنگ شده است اما حضور پررنگ مردم مراسمات محرم به ویژه روز عاشورا امامزاده یحیی بن زید(ع) که یکی از ذخایر این شهرستان است ، این گمان آنها را باطل کرد.

امام جمعۀ گنبدکاووس صحنه های زیبایی که از حضور پررنگ مراسمات اهل سنت با عناوین مختلف صدقه دادن و برگزاری مراسمات در ارادت و محبت به امام حسین(ع) به تصویر کشیده شد را مایۀ سرافرازی ، چشم روشنی و افتخار به ویژه در شهرستان گنبدکاووس عنوان کرد و گفت:  این همدلی و همراهی در گنبدکاووس همیشه بی نظیر بوده وهست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو