گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7780

10 فروردین 1403 18:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بیش از ۸ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  اختصاص یافت

مدیر کل امور اجتماعی استانداری استان گلستان گفت: در سال گذشته برای حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان گلستان ۸۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این اعتبار امسال به بیش از ۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، علی برزمینی ظهر امروز در نشست اقدام مشترک ستاد بازآفرینی شهری با موضوع بازآفرینی و توسعه محلات بدلجه و سیدآباد شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: دفاتر تسهیل‌گری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر استان گلستان در نظر گرفته شده است. امسال 3 دفتر تسهیل‌گری در محلات آسیب‌پذیر راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در شهرستان گنبدکاووس است.

وی افزود: تلاش داریم در سال 98 این دفاتر تسهیل‌گری را از 3 دفتر به 10 دفتر ارتقاء دهیم و یک دفتر دیگر هم در محله دیگر در گنبدکاووس دایر شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان بیان داشت: آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید در ستادبازآفرینی شهری مورد توجه قرار گیرد، طرح تقسیم کار ملی است که باید سرلوحه همه کارها باشد تا از موازی‌کاری و تکرار شدن فعالیت‌ها اجتناب شود.

وی ادامه داد: در طرح تقسیم کار ملی همه دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر و در کنار هم بدون موازی‌کاری برای توسعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

برزمینی گفت: متاسفانه استان گلستان در برخی از موضوعات آسیب‌های اجتماعی مانند شیوع اعتیاد رتبه بالایی در کشور دارد و در ستاد بازآفرینی شهری تلاش می‌شود تا با رفع آسیب‌های اجتماعی از وقوع این آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کودکان بازمانده از تحصیل می‌توانند یکی از عوامل بزهکاری اجتماعی باشند، خاطرنشان کرد: کودکان بازمانده از تحصیل می‌تواند عامل بزهکاری در آینده شوند و باید با برنامه‌های عملی در استان این عوامل کاهش یابد. مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای تجهیز مدرسه مهر در استان گلستان در نظر گرفته شده که تاکنون هیچ شهرستانی اعلام آمادگی برای این مدرسه نکرده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان اضافه کرد:مبلغ 5 میلیارد تومان برای مناطق حاشیه‌ای گرگان و گنبدکاووس در نظر گرفته شده که راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در این مناطق نخستین قدم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: بیش از 70 درصد بودجه جمع آوری متکدیان استان گلستان به شهرستان گنبدکاووس تخصیص یافته و 30 درصد بقیه بین 13 شهرستان توزیع شده تا با توجه به فراوانی متکدیان در این شهرستان مرکز نگهداری از متکدیان تکمیل شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو