گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7967

07 اردیبهشت 1403 05:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سیل به زیرساخت‌های حمل و نقل استان گلستان ۳۵۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سیل اخیر خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله جاده‌ها، پل‌ها، ابنیه و غیره وارد شده که این میزان تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسین محبوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سیل اخیر خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله جاده‌ها، پل‌ها، ابنیه و غیره وارد شده که این میزان تاکنون بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: این خسارت‌ها مربوط به بخش‌های راهداری، فرودگاهی و راه‌آهن بوده است. در سی اخیر راه‌آهن گرگان- اینچه برون در چند نقطه برای عبور جریان سیلاب منفجر و شکافته شد که این خسارت‌ها نیز برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با رانش برخی از جاده‌های کوهستانی هم اشاره کرد و گفت: براثر بارش‌های اخیر در استان گلستان علاوه بر جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی، شاهد لغزش و رانش در سطح ارتفاعات جنوبی استان و آسیب جدی به جاده‌های روستایی و عشایری هستیم.

وی عمده خسارت‌های در حوزه راه و شهرسازی را مربوط به راه‌‌های استان دانست و افزود: در حوزه راهداری در 100 نقطه جاده‌های مواصلاتی به‌صورت عرضی برش داده شد تا سیلاب به‌صورت موقت از آن عبور کند.

محبوبی به خسارت سیل، طوفان و رانش زمین به 17 هزار و 800 واحد مسکونی در استان اشاره و اعلام کرد: ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده به اتمام رسیده و براساس اعلام کارشناسان هفت هزار و 500 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است. همچنین 10 هزار و 300 واحد مسکونی دیگر نیز به تعمیرات نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در این بخش دولت قول کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به مردم آسیب دیده داده است، گفت: در شهرها 50 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و در روستاها 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث واحدهای مسکونی جدید پرداخت می‌شود. برای تعمیرات واحدهای خسارت دیده نیز دولت پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو