گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8079

28 فروردین 1403 16:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه فاضل آباد: رمز ماندگاری امام راحل، اتصال به منبع قدرت و عزت خداوندی است

امام‌جمعه فاضل‌آباد گفت: انسان‌هایی چون امام راحل برای همیشه تاریخ در قلب‌ها زنده و به عنوان آموزگاران انسانیت، ماندگار هستند و رمز این ماندگاری اتصال به منبع قدرت و عزت خداوندی است.

به گزارش قابوس‌نامه، حجت‌الاسلام نجفعلی قاسمی در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) در گنبدکاووس با عنوان این مطلب اذعان کرد: برخی از انسان‌ها اثرگذاری زیادی در جامعه دارند و به اندازه یک ملت آثار تفکر آنها را در جامعه می بینیم. این افراد ویژگی فرازمانی و فرامکانی دارند  و آیندگان به وسعت کل بشریت از بزرگی افکار آنها استفاده می کنند.

qaboosnameh 2

وی افزود: امام (ره) چنین شخصیتی داشتند و چون برای خدا کار می کرد و هر کس که بین خود و خدای خود را اصلاح کند ، بین او و مردم اصلاح می شود.

امام راحل توانایی اسلام در تشکیل حکومت را اثبات کرد

امام‌جمعه فاضل آباد تصریح کرد: اثبات توانایی اسلام در تشکیل حکومت و احیاء اسلام ناب ویژگی دیگری بود که امام خمینی (ره)انجام داد و تلاش بیش از 200 سال دشمن برای حذف و مهجور کردن اسلام را بی‌اثر گذاشت.
وی ادامه داد: ایشان رمز جدایی دین و سیاست را باطل کرد و با وارد کردن معنویت در حکومت با قرائت اهل بیت علیهم السلام که بنیانگذاران وحدت اسلامی هستند، از فرق اسلامی با پیاده‌کردن حکومت در قالب ولایت‌فقیه در مقابل دشمن، امت واحد تشکیل داد.

qaboosnameh 4

امام عامل برگرداندن روح خودباوری و هویت دینی به مسلمانان است

خطیب مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره) در گنبدکاووس همچنین رهایی مسلمانان از خودباختگی و احیای خودباوری را از دیگر اثرات قیام امام خمینی(ره) عنوان و اضافه کرد: ایشان حس حقارتی که در مردم ایجاد شده بود را از بین برد و هویت دینی و خودباوری را به مسلمانان برگرداند.

دشمن به دنبال ار بین بردن اندیشه های امام (ره) است

وی به صحنه آوردن مردم در تصمیم گیری های نظام، دشمن شناسی و زنده کردن روحیه استکبارستیزی را از دیگر تفکر امام در جامعه برشمرد و گفت: با این اثراتی که امام راحل در جامعه ایجاد کرد دشمن برای اینکه اندیشه،افکار و آرمان ایشان را از بین ببرد شبانه روز در حال تلاش است.

حجت الاسلام قاسمی اظهار کرد: همین افکار و اندیشه های امام(ره) دشمن را در منطقه زمین گیر کرده است و نمونه آن را در فلسطین می توان دید که با تقویت روحیه استکبارستیزی و مقاومت کمر اسرائیل را شکسته است و این مدعی شکست ناپذیری را که روزی شعار نیل تا فرات سر می داد مجبور به کشیدن حصار دور خود کرده است.

برخی از خودی ها به دنبال تخریب شخصیت امام بودند

وی با هشدار نسبت به این مسئله که چه بسا دشمن بخواهد برای مبارزه با افکار و اندیشه های امام از نیروهای داخلی و از زبان کسانی که به ظاهر همراه امام راحل بودند استفاده کند، گفت: امام (ره) فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است اما برخی آن را کدخدا خطاب کردند و گفتند امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود و این تخریب شخصیت ایشا ن است.

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی نیز در حفظ راه و فکر امام(ره) است

امام جمعه فاضل آباد تاکید کرد: باید امام را بشناسیم و بشناسانیم و ترویج افکار و آرمان های امام راحل وظیفه من و شما است و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی نیز در حفظ راه و فکر ایشان است و اگر چنین نکنیم با دست خود به انقلاب آسیب زده ایم.

حجت الاسلام قاسمی افزود: باید مردم هوشیار باشند و به صحنه آوردن مردم که به برکت وجود امام یکی از دستاوردهای بزرگ است، پس از ارتحال ایشان با رقم زدن آن تشییع بی نظیری جهانی یکی از عوامل خنثی سازی توطئه های دشمن شد و پس از آن نیز انتخاب درست خبرگان راه امام و انقلاب را بیمه و تضمین کرد.

مقام معظم رهبری ذخیره الهی برای انقلاب است

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری ذخیره الهی برای انقلاب است و بر اساس اعتراف دشمنان ابرحریف است و سالهای پرمخاطره پس از امام خمینی(ره) با هوشمندی و عالمانه مددیریت کرده است که از جمله این سالهای پر مخاطره سال 88 و مهار و خنثی سازی فتنه 88 است.

تبعیت از ولایت صرفا با ادعا نمی شود

امام جمعه فاضل آباد ضمن تاکید بر اعتقاد عملی به ولایت، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت صرفا با ادعا نمی شود و باید مطیع محض ولایت بود چرا که ولایت نقش کلیدی داردو اگر این تبعیت عملی نباشد و اگر در عمل پشتیبان ولایت نباشیم، مطمئن باشید گرفتار حقه‌های سامری خواهیم شد.

qaboosnameh 5

qaboosnameh 6

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو