گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8307

09 فروردین 1403 16:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس: جذب 519 معلم همزمان با پروژه مهر در گنبدکاووس

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: 519 معلم همزمان با پروژه مهر98 با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز در مقاطع مختلف به ویژه ابتدایی جذب شدند.

به گزارش قابوس نامه، کمال الدین نظر‌نژاد در نشست خبری با عنوان این مطلب افزود: بخشی از نیروهای جذب شده آموزشیاران نهضت که سالیان سال  است با آموزش و پرورش همکاری دارند، از محل ماده 28 ، دانشگاه فرهنگیان و سرباز معلم هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام نیروهای شاغل در 493 واحد آموزشی اعم از رسمی، قراردادی، حق التدریسی و سرباز معلم 3 هزارو 942 نفر است و با 1050 نیروی شاغل در مدارس غیردولتی 4992 نفر می شود که امسال 295 نفز از نیروهای آموزش و پرورش شهرستان بازنشست می شوند و باید در راستای جایگزینی نیروها گام برداشت.

نظرنژاد در ادامه با اشاره به پروژه مهر نیز تصریح کرد: همزمان با بازگشایی مدارس 19 کلاس به ظرفیت کلاس های شهرستان اضافه می شود و ان شالله تا پایان پائیز 20 کلاس دیگر نیز افتتاح می شود.

وی همچنین گفت: از محل اعتبارات خسارات سیل نیز از ابتدای امسال عملیات اجرایی ۶۹ کلاس درس در مناطق مختلف شهرستان گنبدکاووس آغاز شده که امیدواریم  تا ۱۸ ماه آینده آماده بهره برداری شود.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از افزایش 4 هزارو 100 نفری دانش آموزان گنبدی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با این افزایش، جمعیت دانش آموزان به 81 هزار نفر رسیده است که ۵۱.۸۸ درصد دانش آموزان پسر و ۴۸.۱۲ درصد نیز دختر هستند و در ۴۹۳ آموزشگاه در تمام مقاطع تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد؛18 درصد جمعیت دانش آموزشی شهرستان گنبدکاووس در 101 مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

کمال الدین نظر نژاد گفت: حشن شکوفه ها ساعت 9 صبح روز 31 شهریور ویژه دانش آوزان اول ابتدایی در دبستان امام پور برگزار می شود و زنگ مهر و مقاومت نیز به صورت متمرکز در آموزشگاه متوسطه شاهد دختران نواخته خواهد شد.

وی بهسازی میزو نیمکت های مدارس و همچنین با توجه به ممنوعیت استفاده بخاری نفتی در آموزشگاهها حذف و جایگزینی آن با بخاری های گازی و همچنین برقی تابشی  در 25 واحد آموزشی فاقد گازکشی را از دیگر اقدامات آموزش پرورش تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: امسال در هیچ مدرسه ای از بخاری نفتی استفاده نمی شود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از وجود مدارس مختلط به عنوان یکی از دغدغه های آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: در حال حاضرکلاس های 9 مدرسه در سطح متوسطه و 148 مدرسه مقطع ابتدایی به صورت مختلط برگزار می شود که تلاش داریم برای تفکیک این مدارس اقدام کنیم.

توسعه فعالیت مرکز مشاوره آموزش و پرورش با الگوگیری از شهر یزد که حایز موفقیت های چشمگیری چندین سال متوالی بوده است از دیگر اقدامات آموزش پرورش گنبدکاووس است که نظرنژاد در این رابطه نیز گفت: نگاه ویژه به بخش مشاوره یکی از برنامه های ماست که بنا داریم در بخش استعداد یابی اقدامات مشاوره ای انجام دهیم.

وی اذعان کرد: در ساختمان جدید مرکز مشاوره چندین اتاق به این مسئله اختصاص داده شده است و در ساختمان قدیمی نیز درمانگاه فرهنگیان در هفته اول مهر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو