گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8639

09 فروردین 1403 16:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

توصیه علمای اهل سنت گلستان به مردم برای مهار کرونا

جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با اشاره به ضرورت همراهی مردم با توصیه‌های مسوولان برای قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا به خصوص ماندن در خانه، خواستار پرهیز از تجمع غیرضروری در معابر و اماکن عمومی شدند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا، امام جمعه بخش پیشکمر کلاله گفت: شیوع ویروس کرونا موضوع بسیار مهمی است و نباید با سهل انگاری و بی توجهی به نکات بهداشتی، به خطرات آن بی توجه بود.

آخوند محمدامین آدینه با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان های استان از بیماران کرونایی گفت: برای قطع زنجیره این ویروس راهی جز ماندن در خانه ها نداریم.

وی ادامه داد:‌ برای اجرای تکالیف الهی باید تن و جسم سالم داشته باشیم و در این شرایط عقل حکم می کند که با رعایت امور بهداشتی بر این بیماری غلبه کنیم و نگذاریم که علاوه بر خود و خانواده، سلامتی بقیه افراد جامعه به خطر بیفتد.

امام جمعه بخش پیشکمر کلاله، کرونا را یک دغدغه و مشکل جهانی خواند و گفت:‌ برای عبور از این بحران با کمترین خسارت، باید توصیه اطبا و پزشکان را رعایت کنیم و فرمانبرداری از توصیه های پزشکی را جدی بگیریم.

وی تاکید کرد: بی تفاوتی به توصیه های وزارت بهداشت و مسوولان کشور آسیب های بسیار زیادی را به بار می آورد.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز با تقدیر از زحمات شبانه روزی جامعه پزشکی و پرستاران استان برای مهار بیماری کرونا گفت: مردم باید از حضور در خارج منزل و تردد غیرضروری پرهیز کنند و با این روش ساده علاوه بر حفظ سلامتی خود و خانواده، به سلامت آحاد مردم جامعه کمک کنند.

حاج آخوند جاور همچنین از همه کسانی که با حضور در منزل و رعایت قرنطینه خانگی به قطع این زنجیره کمک می کنند تشکر کرد و گفت: برای مهار این بیماری باید متحد شویم و با رعایت ملاحضات بهداشتی زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم.

امام جمعه محترم شهرستان مراوه تپه نیز امنیت و سلامت را دو نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: در شرایط فعلی که این ویروس همه‌گیر شده باید متحد در کنار هم برای غلبه بر این بیماری تلاش کنیم.

خوجه دردی آخوند غراوی از مردم منطقه خواست از هر گونه حضور در تجمعات غیرضروری خودداری کنند و اسباب برگزاری اجتماعات را فراهم نسازند.

این روحانی اهل سنت همچنین بر رعایت دقیق توصیه های بهداشتی و شستشوی مداوم دست ها تاکید کرد.

امام جمعه اهل سنت کلاله نیز با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا از مردم منطقه خواست با تاسی از رفتار رسول اکرم (ص) یاری رسان یکدیگر باشند.

دوست محمد آخوند میرحسن‌زاده، اسلام را دین بشر دوستی دانست و از مردمی که تواناییمالی دارند خواست در این مشکلات پیش آمده به سبب کرونا همدلی ها را تقویت کنند.

وی گفت: موجرها مبلغ اجاره را به مستاجرین ببخشند، طلبکاران به بدهکاران فرصت بدهند و در این روزهای بحرانی که کشور ما دچار چالش شده، هوای همدیگر را بیشتر داشته باشند.

مدیر مدرسه علوم دینی احمدیه کلاله در شرق گلستان نیز گفت که مردم در این شرایط سخت شیوع کرونا توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

صفر آخوند قزاقی از مردم خواست با کمک یکدیگر و رعایت توصیه مسولان مبنی بر عدم خروج از منزل، در از بین بردن این بیماری سهیم باشند.

محی الدین آخوند احمدی امام جمعه اهل سنت کلاله، آخوند عبدالرحیم سیدی مدیر مدرسه علوم دینی مالای شیخ، عباس آخوند علیزاده امام جمعه شهرگلیداغ و حاج آخوند کر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز خواستار توجه بیشتر مردم منطقه به مسائل بهداشتی و پیوستن به پویش "در خانه بمانیم" شدند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تاکنون ۴۵ نفر در این استان بر اثر شیوع کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو