گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8746

09 فروردین 1403 15:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 بیست نفر از پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس،به کرونا مبتلا شدند

مدیر دفتر پرستاری بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس، امروز از پرشدن تمام تخت‌های این بیمارستان خبرداد و گفت :‌ ابتلای تعدادی از کادر درمان به کرونا موجب فشردگی شیفت‌های کاری برای سایر همکاران شد.

به گزارش قابوس نامه  بیست نفر از پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس،از خرداد تاکنون به کرونا مبتلا شدند.

طاهره عباسی مدیر دفتر پرستاری بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس در مصاحبه با خبرنگاران گفت  : مشاهده هر روزه فوت شدگان کرونایی از افراد مسن، جوانان و کم سن و سال در بیمارستان‌ها بر روحیه پرستاران تاثیر منفی گذاشته اما به هیچ عنوان باعث کوتاهی آنان در کارشان نشده و با تمام وجود تلاش داریم بهترین خدمت را به بیماران ارایه دهیم.

عباسی گفت : خطر ابتلا به کرونا خیلی از همکاران را به دلیل ارتباط مستقیم با بیماران تهدید می‌کند و عده‌ای هم برای ادامه خدمت و حفظ سلامت فرزندانشان سختی جدایی چند ماهه از آنان را تحمل می‌کنند چرا که بر تن داشتن لباس پرستاری را برای خود افتخار می‌دانند.

دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته گفت که از ابتدای اسفند پارسال تاکنون 200 نفر از اعضای کادر درمانی این استان شامل پرستار، پزشک و بهورز به کرونا مبتلا شدند.

 به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس آمار ابتلا به کرونا در این شهرستان همچنان روند صعودی داشته و شمار بستری شدگان آن به 252 نفر رسیده است که علت اصلی آن، حضور پر تعداد مردم در دفاتر خدمات پیشخوان دولت، بانک‌ها و پست بانک‌ها و مهمتر از همه شرکت در مراسم عروسی و عزاداری است.

دکتر فرهاد بدیعی اجباری شدن استفاده از ماسک برای شهروندان هنگام حضور در ادارات و نهادها و مراکز تجمعی را از مصوبات مناسب ستاد ملی مقابله با کرونا و این شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد : نتایج رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده منجر به کاهش مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس شود.

همچنین سراج‌الدین عارف‌نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته با اعلام فعالیت سه هزار پرسنل کادر پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی این استان گفت : تعداد افراد کرونایی تحت درمان در بیمارستان‌های گلستان به 700 نفر رسیده و با توجه به بستری شدن روزانه 30 تا 40 نفر در این مراکز درمانی، شکستن رکورد بستری هزار و 250 نفر در اسفند پارسال دور از انتظار نیست.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(سه شنبه) گفت، تاکنون 245 هزار و 688 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 931 نفر رسید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو