گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8802

10 فروردین 1403 13:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به بهانه روز خبرنگار؛ قلم های که درپی ناسپاسی ها می شکند

خبرنگار، نگارنده دردهایی است که اغلب صدایی کوتاه دارند و با گوش های درگیر شده با دنیای شلوغ امروز به گوش نمی رسد.

به گزارش قابوس نامه، درد‌هایی که در لابه‌لای روزمرگی ها گم می شود و شاید اگر قلم، فریاد مطالبه گری، عدالتخواهی و روحیه جهادی خبرنگاران نباشد زیر آواری ا اولویت های کاذب مدفون شوند

خبرنگار درد شهر و مردم را می بیند و می شنود و آنجا که لازم باشد بازویی می شود برای خدمتگزارانی که می خواهند خادمی واقعی برای مردم باشند.

اما اگر پیکان انتقاد و عدالتخواهی این قشر که در توصیفاتی بی پایان از سوی مدیران همواره ، بازوی دولت ، چشم بینای شهر، فرهیخته و ... خوانده می شوند به سمت مدیران دولتی کج شود بیکباره قلم هایشان خواهد شکست و تمام این توصیفات زیبا به یک روز گرم مرداد محدود می شود؟! روز ۱۷ مرداد؛ روز خبرنگار!

راه دوری نمی رویم کمی به عقب برگردیم آثار قلم شکسته خبرنگاران را در خبرهای استان خواهیم دید که در پی ناسپاسی های برخی مدیران به چنین سرنوشتی دچار شده اند و دیگر اثرهای ماندگارِ قلمِ خبرنگاران نیز امتیازی برای توقف این رفتار قهری محسوب نمی شود!

متاسفانه در نگاه برخی مدیران ۱۷ مرداد به استندی برای نصب بنرهای شعاری و تریبونی در وصف خبرنگار تبدیل شده است که با تاریخ انقضاء یکروزه بیشتر به یک حالت آنی و زودگذر شبیه است تا باوری که از اعماق وجود مدیران مذکور جوانه زده باشد و رفتار واقعی را در پی داشته باشد.

مردم همیشه قدردان کسانی هستند که گامی برای مطالبه حقوق آنها بر میدارند و شاید این تنها مرحم التیام بخش بر جراحت حاصل از بی مهری هاست.

هر چند دور از انصاف است از برخی مدیران نیز که جایگاه خبرنگار و رسالت آن را اصلاح امور جامعه در مسیر خیر می دانند یاد نکنیم. افرادی که نگاه تیزبین خبرنگار را دریچه ای برای دیدن آنچه در چشم همه نمی آید می دانند.

اما امروز روز خبرنگار است. تنها روزی که باید از خبرنگاران گفت ولی می بینیم در چنین روزهایی نیز در نشست ها باز هم همین خبرنگاران از مردم می گویند و صدای مردم می شوند و متاسفانه ناسپاسان نه تنها خطی از این مطالبه ها که در قامت از خودگذشتگی و ایثار نمود پیدا می کند را نمی بینند بلکه در واکنش های خود در طی سال ، برخوردی قهری نیز دارند.

جایگاه و شأن خبرنگار طی سالهای اخیر با این برخورد های قهری و ساعات طولانی که در پی شکایت برخی مدیران در دادگستری ها سپری می شود به بازی گرفته می شود و بعضا با طرح مطالبی که هیچ گاه نتوانسته پایه و اساس درستی برای طرح شکایت باشد ساعت ها تشویش و سرگردانی را لقمه سفره ایثار و از خودگذشتگی خبرنگاران کرده است.

ناگفته نماند؛ اینکه خبرنگاران باید در چارچوب قوانین قلم بزنند و جانب احترام در تحریر اخبار و نقدها نگه داشته شود، کاملا درست است اما امروز به عنوان عضوی از جامعه خبرنگاری از مسئولین استان به ویژه استاندار محترم تقاضا دارم با نگاهی منصفانه و با قبول این واقعیت که بسیاری از ادارات ما با ادبیات روابط عمومی و فعالیت در حوزه خبر، غریبه هستند، در روند فعالیت در این بخش ها بازنگری جدی انجام شود تا با نگاهی واحد در کنار خبرنگاران برای رفع دغدغه ها و مشکلاتی که مطرح می شود ، مسیری روشن فراهم شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو