شناسه: 9683

01 اردیبهشت 1403 04:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: مذاکره این بار مذاکره سازش نیست

امام جمعه گنبدکاووس: وضعیت فروش نفت و درامد های ارزی دولت در طی این صد روز و همچنین قرار داد سوآپ دست برنده ای برای تیم مذاکره کننده ایرانی شده است و اروپاییان را متشنج کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه؛ حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه گنبدکاووس در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به روز دانشجو در هفته پیش رو بسیج دانشجویی را عصاره خوبی های مجموعه دانشگاهی دانست و گفت:دانشجو فریاد آرمان خواهی و موذن صبح آرمان هاست که باید جایگاه عدالت خواهی دانشجورا مهم بشماریم نه در سخن بلکه با میدان دادن به جوانان.

وی با اشاره به 12 آذر روز جهانی معلول بر لزوم رسیدگی بیشتر به معلولین تاکید کرد و افزود: اداره بهزیستی باید به بودجه ی اداری خود بسنده نکند و سرمایه های مردمی را به میدان بیاورد و حمایت از معلولین وظیفه ی همه ماست.

حجت السلام ترابی در ادامه به اقدامات اخیر دولت در حوزه ی سیاست خارجه اشاره کرد و گفت: قرارداد سوآپ نه تنها گاز مورد نیاز 5 استان شمالی را تامین می کند بلکه به یک پشتیبان مهم برای مذاکرات مبدل شده است و نشان داد که بدون fatf نیز می شود مراودات اقتصادی داشت.

وی سامانه هوشمند توزیع کالا را از اقدامات مهم تیم اقتصادی دولت دانست و اظهار کرد: این طرح مانع از مال اندوزی دلال های ارزی است و دست رانت خواران را می بندد و در نهایت مصرف کننده سود خواهد برد.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به پیروزی انصارالله یمن گفت: بعد از 7 سال جنگ پیاپی اکنون عربستان و دولت منصور هادی پرچم سفید برافراشته اند و پای میز مذاکره و آتش بس امده اند.

وی همچنین به انتخابات عراق اشاره کرد و افزود: با روی کار آمدن مقتدی صدر بعید است در عراق با دولتی عمل گرا و اهل عقلانیت مواجه شویم.

حجت الاسلام ترابی ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترکیه مبنی بر روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد: اردوغان میخواهد مشکلات اقتصادی را با فروختن عزت مردم ترکیه برطرف کند.

وی با اشاره به درگیری های مرزی موجود مرز افغانستان گفت: مادامی ک مجموعه حاکم بر افغانستان به یک تثبیتی برسد منطقه مرزی ما با این کشور محل تنش هاست.

امام جمعه گنبدکاوس افزود: پس از مذاکرات بین طالبان و آمریکا در امارات پیش بینی می شود بخشی از نیرو های بنیاد گرای طالبان ریزش کنند و ما شاهد تنش های درونی طالبان باشیم.

حجت الاسلام ترابی در پایان بر اقتدار ایران در مذاکرات وین تاکید کرد و گفت: تیم مذاکره کننده ما با وجود حضور تیم مذاکره کننده امریکایی در وین، اجازه حضور به  آمریکایی ها در مذاکرات را نداد و تاکید کرده است که مذاکرات تنها حول محور هسته ای است وخبری از برجام دو و سه نخواهد بود.

وی افزود: وضعیت فروش نفت و درامد های ارزی دولت در طی این صد روز و همچنین قرار داد سوآپ دست برنده ای برای تیم مذاکره کننده ایرانی شده است و اروپاییان را متشنج کرده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو