گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 1936

31 فروردین 1403 08:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حاشیه های یک جلسۀ بدون قول؛ اینجا قرار است همه خدمت کنند! اما چرا گنبد متوقف شده است!

قبل از شروع جلسه اهمیت آن را تمام رسانه ها گفتند. خب کم اهمیت هم نبود که مدیرکل ها با استاندارگلستان و مسئولین گنبدکاووس کنارهم بنشینند و بر سر آنچه بر گنبد می گذرد سخن بگویند.

به گزارش قابوس نامه،ابتدای جلسه فرماندار گنبدکاووس با آب و تاب نیازمندیها و ظرفیتهای شهرستان را گفت و بر حرارت بسیار بالای سالن جلسات که مملو از جمعیت مسئولین شده بود اضافه کرد.
عبدالقدیر کریمی نکته ای از مشکلات و کمبودها باقی نگذاشت چنانکه استاندار گلستان مابین سخنان وی گفت: "قرار نیست یک شبه همۀ آنها حل شود." البته فکر میکنم در آن لحظه این نکته مغفول مانده بود که سال آخر دولت یازدهم است و این لیست بلند بالای فرماندار گنبد از مشکلات هنوز بر قوت خود باقی است.

IMG 4425
تکمیل جاده نفت که از سال 89 نوید کوتاه شدن مسیر گنبداینچه برون را به مردم می دهد و با وجود تخصیص بالغ بر 3 میلیارد تومان فقط 10 کیلومتر از آن انجام شده است ،اجرای پروژه فاضلاب ، آبرسانی فجر، کمربندی شهرستان و شهر شدن چند روستای بزرگ ، بیمارستان 800 تختخوابی و از همه مهمتر بلندترین برج آجری جهان که ظاهرا بعد از ثبت جهانی دیگر دیده نشد از مسائلی بود که به کررات گفته می شود و هنوز شب تحقق آن فرا نرسیده است!
البته فرماندار ویژه گنبد به توفیقات کسب شده در انتقال مدیریت مجموعه سوارکاری گنبد بعد از 17 سال و موضوع برگزاری کنگره امامزاده یحیی بن زید(ع) در سال 96 ، همایش 15 هزارنفری رزمندگان اسلام در قالب اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان در 23 آذر ماه امسال و میزانی اجلاسیه نماز در بهمن ماه نیز اشاره کرد.
در ادامه حجه الاسلام ترابی ،امام جمعه گنبدکاووس نیز سخنان فرماندار در زمینه مشکلات و کاستی ها را تائید کرد و بعد با عرض تسلیت ایام و اتفاقات اخیرکه باعث از دست دادن تعدادی از هموطنانمان شد به همین مقدار بسنده کرد و میدان را به مدیرانی میدان اقدام و عمل در دست آنهاست سپرد و بیشتر به نکته برداری از جلسه پرداخت.

IMG 4387نماینده مردم گنبد در مجلس نیز موضوعات قابل تاملی را در این جلسه عنوان کرد؛ طرح این مسئله که گنبد و گرگان تا قبل از استان شدن گلستان ، تفاوت چندانی با هم نداشتند ولی امروز می بینیم گرگان هر روز پیشرفت می کند اما گنبد درجا میزند که باید دید دلیل آن چیست؟!
قرجه طیار از اینکه در هر جلسه ای مجبور می شود از مشکلات و کاستی ها بگوید اظهارا ناراحتی کرد و ادامه داد: براساس وظیفه سنگین و خطیر نمایندگی مردم  مجبورم در هر ملاقات و جلسه به جای صحبت از طرح‌های موفقیت‌آمیز بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت باید از مشکلات و مطالبات مردمی سخن بگویم .از کمبودها، توزیع ناعادلانه ،بدقولی‌ها که از مشکلات شهرستان است.

IMG 4429وی از عدم پیگیری واگذاری 1200 هکتار زمین برای دیوارکشی مسیر راه آهن که تنها 300 هکتار آن انجام شده است انتقاد کرد و گفت: برای آزاد سازی باقی اراضی مورد نیاز هیچ درخواستی از راه آهن به منابع طبیعی ارسال نشده است!
سخنان نماینده در این بخش که گفت: طبق قول استاندار باید امسال 24 کیلومتر از راه آهن گرگان گنبد اجرا می شد که متاسفانه تا کنون اقدامی انجام نشده است با واکنش جالب استاندار گلستان مواجه شد و صادقلو گفت:" وظیفه ما خدمت است و هیچ‌گاه حتی در زمان انتخابات نیز قولی ندادیم و معتقدیم وظیفه خدمت فراتر از قول است."
شهردار نیز از طرح های در دست کار صحبت کرد و از طرح جاده ترانزیتی شهرستان، جاده سلامت و اهمیت تزریق بودجه گفت که واکنش استاندار به مسئله احداث جاده سلامت نیز قابل تامل بود!

IMG 4413
حسن صادقلو پس از دیدن طرح به شهردار گفت: این پروژه مطالعات دارد؟ سه بعدی پروژه تنها برای نمایش است و بدون مطالعات فایده ای ندارد!!" که این واکنش استاندار این مسئله را به ذهن متبادر می کند که کاش این همه تاکید بر مطالعات المان میدان امام علی(ع)، ابتدای شهر گنبدکاووس، که معلوم است هیچ مطالعاتی در مورد نسبت آن با فرهنگ و رسومات گنبدکاووس و یا حتی ابعاد و اندازه آن نشده است هم می شد.IMG 4436پس از گزارش تعدادی ار مدیران  جلسه بر پایه طرح های انجام نشده به دلیل کاهش بودجه بود و استاندار نیز در ادامه بر ضرورت احداث چند پروژه مورد نیاز شهرستان از جمله احداث کمربندی تاکید کرد و با قبول کلیت طرح  دستور مطالعات و برآورد دقیقتر برای اجرایی شدن این پروژه را داد.
حسن صادقلو از مجلس قبل هم بخاطر اجرای نادرست ماده 180 برای متوازن سازی استانها به 8 استانی که در ابتدا در نظر گرفته شده بود انتقاد کرد و گفت این هزینه در مجلس گذشته برای 31 استان تصویب شد که جا دارد آقای طیار و همکارانشان پیگیر این موضوع باشند.
برج قابوس هم از این جلسه بی نصیب نماند و البته مثل همیشه تنها در حد نام و خالی نبودن عریضه از بلندترین برج آجری جهان سخنی به میان آمد.
سخن از برج قابوس با انتقاد نماینده گنبد از اینکه ثبت شدن این برج چه سودی برای مردم گنبد داشته است جز اینکه چند سالن ورزشی پیرامون برج را که جوانان ما از آن استفاده می کردند،هم خراب کردند و هنوز محوطه به همان شکل اولیه باقیست شروع شد و از مسئولین امر خواست تا برای تنویر اذهان عمومی این مسئله را شفاف کنند که آیا بودجه ای از یونسکو برای برج آمده است یا خیر؟!
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان نیز با این پاسخ که تا کنون تنها حقوق کارکنان برج پرداخت شده و یونسکوهم ریالی برای برج قابوس پرداخت نکرده است و از یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات استانی که طی سال گذشته و امسال برای برج مصوب شده است ، تخصیص صفر بوده است خیال همه را از بودجه ای که فقط تا کنون حرفش را شنیده بودیم راحت کرد.

IMG 4398
و این هم دفتر برج که یادی از آن شد بعد هم با برخورد به سد بی پولی دولت بسته شد تا شاید روزی فرجی شود و مصوبه ای مستقل از سوی مجلس بتواند محوطه برج را در شأن جهانی بودنش برساند.
و اما دلیل توقف اجرای 24 کیلومتر راه آهن گرگان به گنبد از زبان مدران استانی نیز جای طرح دارد که گفته می شود به خاطر پرت بودن اراضی فعلی قرار است  مسیر این راه آهن در گرگان تغییر کند و در مسیر جدیدی اجرا شود و به همین دلیل امسال اجرایی نشده است.
اینها عمده مسائلی بود که در این نشست گفته شد و البته مدیران دیگر هم سخنانی گفتند و استاندار همچنان معتقد به نگاه ویژه به شهرستان گنبد،گفت: هرچه در توانم باشد انجام می دهم و وی نیز مانند همه ما گنبدی ها معتقد است که گنبد ظرفیت بالایی دارد و با توجه به قابلیت هایش جایگاه مناسبی ندارد و از خیلی از امکانات محروم است اما چرا کاری از پیش نمی رود؟ الله اعلم!
این شد گنبدی ها همچنان باید در انتظار باشند تا شاید برج قابوس هم روزی قابلیت ارائه جهانی داشته باشد ، راه آهن به گنبد برسد و کمربندی و جاده سلامت مانند تصاویر و ماکت هایش شهرمان را زیبا کند و الی آخر..
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو