گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 6043

09 فروردین 1403 15:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان: سعی کردم از مدیران اجرایی با تفکر سیاسی معتدل استفاده کنم/ پیش‌بینی اعطای 1500 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه از گروه‌های سیاسی افراطی، تند یا نیروهای فاقد دیدگاه سیاسی استفاده نمی‌کنم، گفت: سعی کردم تغییرات را در راستای سلامت اداری افراد و انتخاب مدیران اجرایی توأم با تفکر سیاسی معتدل انجام دهم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ، سیدمناف هاشمی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان، با بیان اینکه مسؤولان باید بدانند دوران خدمت برای کار، خدمت و اثرگذاری است، اظهار کرد: با اقوام مختلف استان گلستان نشست داشتم و با مطالبات آنها آشنا شدم، از این رو سعی کردم تغییرات را در راستای سلامت اداری افراد و انتخاب مدیران اجرایی توأم با تفکر سیاسی معتدل انجام دهم.

وی با بیان اینکه استان گلستان از نظر گروه‌های سیاسی از امتیاز ویژه برخوردار است که سهم زیادی در انتخابات دارند، تصریح کرد: در تغییرات سعی نکردم از گروه‌های سیاسی افراطی، تند یا نیروهای فاقد دیدگاه سیاسی استفاده کنم.

استاندار گلستان ادامه داد: در تغییرات در حوزه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز نگاه بنده همینطور است و سعی خواهم کرد از مدیران خوب اجرایی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها استفاده کنم چراکه سیاست دولت استفاده هر دستگاه از نیروهای خود است.

هاشمی با بیان اینکه 50 درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: از اول آبان‌ماه که بنده مسؤولیت گرفتم از بین 833 مدیر در استان، 64 نفر از جوانان و بانوان بودند که در حال حاضر این تعداد به 93 نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه تسهیلات روستایی دو اقدام مناسب در حوزه رفع موانع تولید و اشتغال صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان گلستان حدود 12.5 درصد و سرانه درآمدی مردم گلستان 7 میلیون و 800 هزار تومان است این در حالی است که سرانه درآمدی در کشور 14 میلیون و 700 هزار تومان است، در واقع استان گلستان 54 تا 60 درصد با سرانه درآمد کشور فاصله دارد.

استاندار گلستان تولید ناخالص استان گلستان را 14 هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 24 آبان‌ماه که بنده عهده‌دار این سمت شدم تسهیلات استان در حوزه اشتغال 39 میلیارد تومان بود که این عدد امروز به 505 میلیارد تومان رسیده و این عملکرد را قابل قبول می‎دانیم و رتبه دهم کشور را دارا هستیم.

هاشمی با بیان اینکه 5 هزار اشتغال قبل از تصدی بنده در استانداری در گلستان اشتغال ایجاد شده بود، تاکید کرد: از میزان تعهد ما در حوزه اشتغال تاکنون 17 هزار و 521 نفر در حوزه اشتغال ثبت شده است و بخشی از این اشتغال از طریق ارائه تسهیلات بانک‎ها بوده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در حوزه اشتغال یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شود، ابراز کرد: 200 میلیارد تومان پرونده تهسیلات در حوزه روستایی مشخص شده و امید داریم بتوانیم این پرونده‎های تسهیلات را به بانک‎های عامل معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو