گروه : گفتگو /

شناسه: 4496

10 فروردین 1403 15:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور خبر داد:  کاهش سن ابتلا به اعتیاد در زنان/ فعالیت 8 هزار مرکز و کلینیک روزانه ترک اعتیاد بانوان

رئیس مرکز توسعۀ پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با اشاره به کاهش سن اعتیاد در زنان گفت: میانگین سنی ابتلا به اعتیاد در زنان در حال حاضر به 24 سال رسیده است.

به گزارش قابوس نامه، فرید براتی سده در حاشیۀ افتتاح 8 طرح خدماتی حوزۀ بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با عنوان این مطلب به خبرنگاران گفت: بانوان اصلی ترین رکن خانواده هستند و اگر در خانواده ای زن معتاد شود به دیگر اعضای خانواده نیز آسیب خواهد رسید لذا بحث درمان زنان مصرف کنندۀ مواد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: در حال حاضر 13 درصد جمعیت معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند که نسبت به گذشته و آمار 9 و نیم تا 10 درصدی بانوان معتاد در کشور رشد داشته و میانگین سن اعتیاد در زنان نیز به 24 سال کاهش یافته است.
رئیس مرکز توسعۀ پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور یادآور شد 8 هزار مرکز و کلینیک ترک اعتیاد در حوزه بانوان در کشور فعالیت دارد اما به نظر می رسد بهتر است مراکز اقامتی باشند که در حال حاضر 40 مرکز اقامتی ویژه بانوان در کشور داریم که هر یک بین 30 تا 45 نفر ظرفیت دارند.
براتی سده در ادامه با اشاره به راه اندازی دی آی سی های خاص زنان ، مراکز اقامتی میان راهی و شیلتر ها اذعان کرد: مراکز میان راهی برای خانم های مصرف کننده است که خانواده ندارند و یا به هر دلیلی خانواده آنها را نمی پذیرد و شیلتر ها نیز ویژه زنان بدون سرپناه می باشد.
رئیس مرکز توسعۀ پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور  با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در راستای اجرای برنامه‎های پیشگیری و کاهش آسیب‎های اجتماعی از راه اندازی مراکز درمان اعتیاد با عنوان مادر کودک در تهران و یکی از استاهای کشور خبر داد و تصریح کرد: در این مراکز زنان معتادی که دارای فرزند هستند، به همراه فرزندشان نگهداری می شوند تا این زنان بدون دغدغه دوره درمان خود را طی کنند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو