گروه : گفتگو /

شناسه: 6024

28 فروردین 1403 12:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تهیه کننده مستند زمستان یورت: توقف اکران  این مستند ، مخالفت با رساندن حرف حق به مردم است

تهیه کننده مستند زمستان یورت پس از مخالفت با اکران این مستند در شهرهای آزادشهر و رامیان  با اشاره به اینکه در این مستند حرف حق گفته شده است ، توقف در اکران عمومی آن را مخالفت با رساندن حرف حق به مردم جامعه است.

علی دهقان در گفتگو با خبرنگار قابوس نامه گفت: تمام هماهنگی ها برای اکران این مستند در مسجد انجام شده بود و بعد از موافقت هیئت امنای مسجد تبلیغات شروع شد.

دهقان افزود: روزهای بعد از توافق برای اکران به ما گفته شد نامه ای برای معرفی ارائه دهیم که ما علی رغم مردمی بودن اکران های جشنواره عمار در مساجد و پایگاههای سراسر کشور و عدم نیاز به مجوز با زهم برای احترام به نظر آنها از یک موسسه مردمی نامه ای برای این درخواست ارائه کردیم.

qaboosnameh1 2

وی ادامه داد: اما علی رغم پیگیری های انجام شده اکران متوقف شد و به طور غیر رسمی توقف اکران را تصمیم شورای تامین عنوان کردند اما هنوز هیچ مرجع رسمی از فرمانداری با طرح دلیل قانع کننده ای این مسئله را تائید نکرده و نامه ای به ما داده نشده است و فقط شفاهی عنوان شد.

تهیه کننده مستند زمستان یورت در ادامه گفت: به گفته مسئولان شهرستان در شرایط حاضر اکران این مستند صلاح نیست و ما به نظر آنها احترام گذاشتیم و اگر می گویند در این شرایط صلاح نیست می گوئیم چشم اما این مستند باید اکران شود تا مردم از وقایعی که اتفاق افتاده آگاه شوند.

علی دهقان اذعان کرد: خیلی ها فکر می کنند مشکلات معدن مربوط به دو سه سال اخیر است در حالیکه از سال 74 و 75 که به بخش خصوصی واگذار شده با این مشکلات مواجه است و در سالهای 86 و 87 و سالهای 93 و 94 این اعتراضات بیشتر شد ولی با این وجود و رخ دادن این حادثه دردناک همچنان مدیریت عوض نشده و هر کس زندگیش را می کند! انگار نه انگار 43 نفر را از دست داده ایم!

وی بادآور شد مطالبات کارگران هم هنوز بر قوت خود باقی است و شاید بخشی از مشکلات مانند دیه مرتفع شده باشد وی کارگرانی که در  حال کار هستند بعد از گذشت 8 ماه به حق و حقوق خود نرسیده اند و این مطالبه از سوی امام جمعه در تریبون نماز جمعه نیز عنوان شد و تعدادی از خانواده ها نیز با امام جمعه شهرستان آزادشهر دیدار داشتند.

این تهیه کننده جوان  یادآور شد اخیرا نیز اعتراضات کارگران در رسانه ها بازتاب داشته که به وضعیت معیشتی آنها رسیدگی نشده است. ما انتظار داشتیم با بنده به عنوان تهیه کننده و یا اکران کننده به طور رسمی ارتباط گرفته و دلیل عدم اکران بیان می شد ولی به هیچ وجه از فرمانداری با ما تماسی گرفته نشد و مکتوب نیز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی اظهار کرد : درخواست صدور پروانه نمایش نیز به ارشاد ارسال شده است که قرار است یکشنبه جواب قطعی داده شود و اگر ارشاد این مجوز را صادر کند کسی نمی تواند بهانه ای برای جلوگیری از اکران فیلم بیاورد و اگر هم این مجوز برای نمایش در شهرستان ها صادر نشود، قطعا این به ضرر ارشاد خواهد بود چون در این مستند حق گفته شده و با عدم صدور مجوز از گفتن حق جلوگیری می شود.

در حال حاضر منتظریم مجوز نمایش صادر شود و در صورت صدور پروانه اگر یک درصد باز هم از اکران جلوگیری شود قطعا قابل قبول نیست و باید دنبال راه چارۀ دیگری بود.

گفتنی است 13اردیبهشت‎ماه امسال حادثه ای دردناک در معدن زمستان یورت آزادشهر رقم خورد باعث جان باختن 43معدنچی شد.

مستند زمستان یورت به بیان مشکلات معدن از ابتدا تا حادثه پرداخته است و به عنوان مستند برتر در افتتاحیه جشنواره عمار اکران شد و حال که باید این ندای حق خواهی مورد اقبال مدیران قرار گیرد تا شاهد اصلاح مشکلاتی باشیم که غمی بزرگ برای همه مردم منطقه و کشور ایجاد کرد متاسفانه مورد کم لطفی آن هم مدیران منطقه آزادشهر و رامیان که خود باید درصدد رفع مشکل باشند، قرار می گیرد!

براستی با اکران این مستند آبروی چه کسانی در خطر خواهد بود؟

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو