گروه : یادداشت /

شناسه: 8703

10 فروردین 1403 20:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عدم اتکا به جوانان وبهره گیری از توانمندی های آنان عامل شکست سنگین آقای نماینده!

 یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تمام حواشی ها،رقابت ها کار خود را آغاز کرد،کسانی که عملکرد قابل قبولی داشتند مجددا بر مسند نمایندگانی تکیه زدند وکسانی که نتوانستد ادای دین کنند با یک "نه" بزرگ از سوی مردم مواجه شدند،وبار سفر بستند!در این میان آنچه که از وکلای ملت به یادگار میماند نامه اعمال آنهاست.

به گزارش قابوس نامه ، در این دوره از انتخابات حوزه های انتخابیه استان گلستان به ویژه گنبدکاووس وبخش داشلی برون نیز دستخوش تغییراتی شده اند.مردم با بررسی عملکرد نماینده اسبق به این نتیجه رسیده اند که این نماینده نتوانست رضایتشان را جلب کند.

در این یادداشت بنا نداریم،علل شکست نماینده سابق را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم،اما بد نیست بدانیم چه عاملی باعث شد تا نماینده ای که توانسته بود با سی و چهار درصد کل آرا وارد پارلمان شود!به فاصله چهار سال جایگاه اجتماعی خود را از دست بدهد.

عدم به کارگیری ظرفیت جوانان در حوزه انتخابیه خود به مراتب یکی از مهمترین علل شکست قرجه طیار می باشد،جوانانی که سرمایه اصلی این سرزمین پهناور هستند،در این مدت با بی مهری از سوی نماینده شهرشان مواجه شدند، با زیر و رو کردن فضای مجازی،دریافتیم که اکثر نمایندگان حداقل به حرف نیز در باره جوانگرایی واستفاده از ظرفیت جوانان سخن به میان آورده اند.اما نماینده سابق ما تابه حال درخصوص جوانگرایی صحبت نکرده مگر در انتخابات!

فارغ التحصیلان دانشگاهی با پشت سرگذاشتن مَشِقّت ها وسختی ها در دوران دانشگاه!چشم انتظار اند تا یکی از مسئولان به یاری آنها بشتابد اما دریغ از یک حمایت.

جوانگرایی و لزوم استفاده از ظرفیت جوانان همواره یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب نیز بوده است،اما مسئولان ما به ویژه نمایندگان ترجیح دادند دغدغه شان چیز دیگری باشد.

نماینده سابق گنبدکاووس حتی میتوانست با تشکیل کارگروه های مشورتی جوانان در دفتر خود به نوعی دردی از جوانان منطقه مان را تا حدودی درمان ببخشد!اما ترجیح داد در دفتر اجرایی خود با زدودن نیروهای متخصص و جوان از افرادی استفاده کند که همیشه در مدح و ستایش‌وی سخن میگفتند!

وی میتوانست با استفاده از اختیارات خود شوراهای مشورتی جوانان را که بیش از هر زمان دیگری به آنها نیاز داریم احیا کند.

و اما امروز از دکتر شادمهر؛که بیش از هرشخص دیگری با جوانان سروکار دارد،میخواهیم که ادامه دهنده راه طیار ها نباشد! ‌و حمایت از سرمایه های منطقه ای را در اولویت نخست قرار دهد، و #جوانان کلیدواژه او در تمام نشست ها،دیدار و جلسات کاری اش باشد!

نویسنده : محمدرضاکُر،دانشجوی کارشناسی حقوق وفعال حوزه فرهنگ ورسانه

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو