شناسه: 10045

07 آذر 1402 13:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گمشده پیدا شده؛ بازگشت پیکر نخستین شهید مدافع حرم گلستان
در اطلاعیه سپاه پاسداران عنوان کرده پیکر هشت شهید مدافع حرم از جمله شهید غلامعلی تولی به وطن باز خواهد گشت.


به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، ؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه عنوان کرد که پیکر هشت شهید مدافع حرم به وطن باز خواهند گشت.

در این اطلاعیه نام شهید غلامعلی تولی نیز دیده می‌شود، شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

پیش از این «هادی تولی» فرزند شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نیز درباره نحوه شهادت پدر خود، گفته است: «بعد از یک هفته حضور در سوریه و بنا به دستور فرماندهی برای شناسایی منطقه مبادرت کرد و در این مأموریت با نیرو‌های داعش درگیر شدند که به کمین گروه‏‌های تکفیری برخورد کرده و متوجه حضور گروه‌‏های تکفیری می‏‌شوند؛ اما آن‌ها تصور می‏‌کردند که نیرو‌های خودی هستند.

در مسیر برگشت پدرم به شهادت رسید و نیرو‌های داعش در آن منطقه تعدادشان بیشتر بود؛ بنابراین پیکر شهید در آن مکان باقی ماند.

 به گفته هم‌رزمانش، در فاصله دور متوجه شدند که پیکر شهید تولی را نیرو‌های داعشی از ماشین پیاده کردند و با خود بردند و ماشین را به آتش کشیدند.

حالا سپاه پاسداران در اطلاعیه عنوان کرده سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در راستای پیگیری دستور سردار حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان سوریه، پیکر مطهر هشت تن از شهدای مدافع حرم شناسایی و به میهن اسلامی بازگردانده شد.

 

🔹 اسامی شهدای والامقام به این شرح است:

 

۱-شهید مهدی ذاکرحسینی از تهران

۲-شهید علی آقاعبدالهی از  تهران

۳-شهید حسن اکبری از  تهران

۴-شهید سید مصطفی صادقی از تهران

۵-شهید رضا عباسی از  کرمانشاه

۶-شهید غلامعلی تولی از گرگان

۷-شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان

۸-شهید الیاس چگینی از قزوین

انتهای خبر/

نویسنده :

نظرات
آرشیو