شناسه: 9686

15 اردیبهشت 1403 23:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان: طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به نام نماد در مدارس گلستان اجرا می شود

طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به نام نماد، طرح جدید آموزش و پرورش برای کنترل و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی جامعه از طریق مدارس است که امسال در استان گلستان اجرا خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ؛ استاندار گلستان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت سلامت دانش‌آموزان گفت: در این طرح غربالگری و شناسایی کودکان پرخطر، در معرض خطر و آسیب دیده را مورد توجه قرار می‌دهیم و تلاش می‌کنیم این طرح در تمام مدارس استان اجرا شود.

علی محمد زنگانه افزود: بر اساس این طرح نظام ارجاع هدف‌مند مبتنی بر سامانه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذیربط را برای کودکان در معرض خطر خواهیم داشت.

طرح ملی نماد افزون بر در اختیار گذاشتن محتواهای آموزشی برای توانمند سازی  والدین و دانش اموزان با ایجاد بستری هوشمند برای غربالگری کودکان و نوجوانان  گامی مهم در جهت پیشگیری و بهبود سلامت کودکان و نوجوانان برداشته است.

این طرح با رصد آخرین وضعیت دانش آموزان از زبان مربیان و والدین در سامانه هوشمند خود، والدین و دانش اموزان در خطر آسیب را به نهاد های مربوطه برای ارتقای سطح سلامتی فرد ارجاع خواهد داد.

کاظمی، سرپرست پیشین وزارت اموزش و پرورش، طرح نماد را محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان عنوان کرده بود و گفته بود این طرح نظام مراقبت اجتماعی کشور را شکل خواهد داد.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو