شناسه: 9708

10 فروردین 1403 18:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نتایج تازه ترین نظرسنجی های انتخابات ترکیه؛ اردوغان از رقبای انتخاباتی خود عقب است

جدیدترین نظرسنجی در ترکیه از برتری قابل توجه شهرداران آنکارا و استانبول بر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نظرسنجی جدید در ترکیه، رقبای انتخاباتی«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از وی سبقت گرفته‌اند.

به نوشته شماره سه‌شنبه وبگاه «بیانت» نظرسنجی موسسه «متروپل» نشان داد که شهرداران استانبول و آنکارا که هر دو از اعضای اصلی حزب مخالف جمهوریخواه خلق (CHP) هستند، در انتخابات آتی ریاست جمهوری بر اردوغان، رئیس جمهور این کشور برتری خواهند داشت.

این نظرسنجی نشان داد که «منصور یاواش» شهردار آنکارا با ۵۴.۴ درصد آرا در مقابل ۳۲.۲ درصد اردوغان و «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول با ۴۸.۷ درصد در مقابل ۳۶.۶ درصد از اردوغان سبقت می‌گیرند.

در حالی که این حزب مخالف نامزد خود را برای انتخابات ژوئن ۲۰۲۳ اعلام نکرده است، اما گمانه زنی‌ها از معرفی این دو شهردار و «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر دیگرحزب مخالف دولت ترکیه به عنوان نامزد شرکت در انتخابات حکایت دارد. در طول سال جاری نیز امام اوغلو و یاواش در اکثر نظرسنجی‌ها از اردوغان پیشی گرفته‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در انتخابات پارلمانی، حزب «عدالت و توسعه» به رهبری اردوغان با ۲۶.۲ درصد آرا پیشتاز است. باتوجه به کاهش حمایت از اردوغان و حزبش، احزاب مخالف خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند در حالی که رئیس‌جمهور تاکید می‌کند که انتخابات طبق برنامه برگزار می‌شود.

وبگاه ترکیه‌ای «دووار» روز شنبه در مطلبی به ناکارآمدی دولت ترکیه و حزب حاکم این کشور اشاره کرد و نوشت، در روزهای گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و حامیانش از افزایش ارزش لیر ترکیه برابر دلار خوشحال شدند، با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که این خوشحالی نابجاست. نه تنها بحران ارزی ایجاد شده، بلکه طی دو دهه گذشته حزب حاکم عدالت و توسعه، مردم ترکیه را فقیرتر کرده است.

این وبگاه همچنین نوشت، مردم ترکیه که از فقر رنج می‌برند در بحبوحه تورم سرسام آور، تلاش می‌کنند زندگی خود را تامین کنند و برخی به جمع آوری سبزیجات و میوه‌های دور ریخته شده توسط فروشندگان در بازارها مبادرت می‌کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو