گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 9742

04 بهمن 1400 22:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس: استکبارستیزی حضرت یحیی بن زید( ع) الگوی جوانان
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: جوانان مسلمان ما باید قیام و شهادت‌طلبی حضرت یحیی بن زید(ع) را الگوی خود قرار داده و در برابر ظلم و پلیدی زمان خود ایستادگی، مقاومت و مبارزه کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره یحیی بن زید (ع) در دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: حضرت یحیی بن زید(ع) با اینکه جوان ۱۸ ساله بود در آن زمان مقابل ظلم و ستم ایستاد و به خاطر استکبارستیزی خود ناجوانمردانه به شهادت رسید.

وی گفت: پیام قیام و شهادت حضرت یحیی بن زید(ع) این است که اهل بیت (ع) در مکتب معنوی در طول تاریخ با زور، ستم و ظلم مبارزه کرده و این مبارزه تا قیام قیامت ادامه دارد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: جوانان مسلمان ما باید قیام و شهادت‌طلبی این امام همام را الگوی خود قرار داده و در برابر ظلم و پلیدی زمان خود ایستادگی، مقاومت و مبارزه کنند.

آخوند نوریزاد بیان کرد: اساس و ریشه دین مبین اسلام بر دو مولفه توحید و وحدت کلمه بنا شده و پیامبر اکرم(ص) زمان هجرت از مکه به مدینه هجرت کردند در نخستین گام تلاش کردند بین همه مردم جامعه اخوت و برادری را گسترش دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بیش از گذشته  بر طبل تفرقه و جدایی بین مسلمانان به ویژه مردم ایران می‌زنند باید در این برهه وحدت، اخوت و اتحاد خود را حفظ و تقویت کنیم و از هرگونه اختلاف بپرهیزیم.

امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاووس ادامه داد: مردم استان گلستان گلستان به ویژه گنبدکاووس با وجود اقوام و مذاهب مختلف با وحدت و صمیمت در کنار هم زندگی کرده و در سفره هم ارتزاق می‌کنند که این وحدت و اتحاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محکم‌تر و بیشتر شده است.

نوریزاد ابراز کرد: مردم قوم ترکمن ارادت خاصی نسبت به حضرت یحیی بن زید (ع) داشته و رسوم خوبی را در کنار این حرم انجام می‌دهند و معتقد هستند که محبت به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) لازم و ملزوم یکدیگر است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو