شناسه: 9781

09 اسفند 1400 19:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

احداث تقاطع غیرهمسطح و تکمیل زیرساخت‌ گردشگری، نیاز مهم گنبدکاووس
شهردار گنبدکاووس : ایجاد برخی زیرساخت‌های شهری از جمله حفر و احداث کانال‌های زیرزمینی برای دفع و هدایت آبهای سطحی، احداث چهار تقاطع غیرهمسطح و توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله نیازهای مهم این شهر برای کاهش مشکلات شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران سیدعلی اصغر موسوی گفت: گنبدکاووس همواره با معضل دفع و هدایت آب‌های سطحی به خصوص در مواقع بارندگی‌ مواجه است که باید برای رفع این معضل کانال‌های بزرگ زیرزمینی حفر و احداث شود که تحقق آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن از منابع مالی شهرداری امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: گنبدکاووس مرکز شهرستانی ۴۰۰ هزار نفری است و هر روز جمعیت شناور زیادی معادل ۵۰۰ هزار نفر از مناطق روستایی و شهرهای همجوار برای انجام امورات اداری، درمانی و خرید یا تفریح به این شهر می‌آیند که این امر سبب ایجاد ترافیک در بیشتر ساعات می‌شود.

شهردار گنبدکاووس افزود: رفع مشکلات ترافیکی این شهر، حداقل نیاز به احداث چهار تقاطع غیر همسطع با نیاز اعتباری سه هزار میلیارد ریال است که در این بخش نیز به مساعدت‌های مالی از منابع ملی و استانی داریم.

موسوی با اشاره به سکونت اقوام مختلف در گنبدکاووس و وجود برخی آثار و ابنیه‌های تاریخی و گردشگری در این بیان داشت: برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از جمله احداث هتل و بهسازی محوطه و معابر اطراف گنبدقابوس و اجرای طرح‌های گردشگری در بوستان موسوم به داریوش، شهرداری نیاز به حمایت دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به نقش و جایگاه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر به‌عنوان نهادهای خدماتی و مردمی برخاسته از آرای شهروندان، دولت سیزدهم از طریق هم افزایی با نهادهای محلی و پرهیز از مدیریت‌های جزیره‌ای، شرایط تحقق مدیریت یکپارچه شهری را فراهم کند تا نارسایی‌ها، معضلات و مشکلات حوزه مدیریت شهری در زمینه مسایلی همچون حمل و نقل عمومی، احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، حاشیه نشینی، مدیریت یکپارچه شهری، درآمدهای پایدار و آلودگی‌های زیست محیطی سامان یابد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو