شناسه: 9799

02 اردیبهشت 1401 19:02

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: اقدامات اثر بخش دولت در هشت ماه مدیریتی خود، به اندازه هشت سال دولت قبلی
امروزه با مدیریت هدفمند دولتمردان نرخ شتاب تورم کاهش یافته و بدهی‌های گذشته در حال تسویه شدن است و این دولت در هشت ماه مدیریتی خود به اندازه هشت سال دولت قبلی که با نگاه به غرب همه چیز را به برجام گره زده بود، اقدامات اثر بخش انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس اظهارداشت: مردم ایران زمستان سال ۹۹ سختی‌های فراوانی در مسائل برق و گاز را پشت سرگذاشتند که در زمستان ۱۴۰۰ به کمترین حد خود رسید و وعده تابستانی آرام با کمترین کمبودها توسط دولتمردان و مدیریت شیوع کرونا همراه با کاهش چشمگیر فوتی‌های ناشی از آن و برقراری روند عادی زندگی از جمله برپایی بدون وقفه نمازهای جمعه مردم را به آینده بسیار امیدوار کرده است.

وی با اشاره سرعت تورم ۴۰ تا ۶۰ درصدی در دولت قبل، گفت : امروزه با مدیریت هدفمند دولتمردان نرخ شتاب تورم کاهش یافته و بدهی‌های گذشته در حال تسویه شدن است و این دولت در هشت ماه مدیریتی خود به اندازه هشت سال دولت قبلی که با نگاه به غرب همه چیز را به برجام گره زده بود، اقدامات اثر بخش انجام داده است.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: دشمن با تبلیغات وسیع خود تخریب امید ایجاده شده در میان جامعه را نشانه گرفته و باید با روشنگری زمینه خنثی سازی توطئه‌های دشمنان فراهم شود و همچنین لازم است همه دست اندرکاران برای ساختن جامعه‌ای نمونه بر اساس عدل، تقوا و عرفان الهی پای کار بیایند.  

وی در رابطه با آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد آن هم در ایام مظلومیت امیر مومنین(ع) و پیوستن خون افراد بی‌گناه به مظلوم اول عالم علی(ع)ْ، اظهارداشت: سختی‌ها و قساوتی که بر این ملت توسط حاکمیت ظالمانه گروهی مرتجع و سلفی اعمال می‌شود و نتیجه آن افزایش مهاجرت، دزدیدن انسان‌ها و ناتوانی در تامین امنیت است و همچنین نقش ۲۰۰ میلیون دلاری که انگلستان برای داعشی کردن منطقه و ایجاد درگیری و تقویت گرایشات تندرو و خشونت طلب گذاشته از نگاه مردم روزه‌دار این شهرستان محکوم است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به نزدیکی جمعه آخر سال و راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: فلسطین و آزادی قدس شریف مناقشه طولانی دنیا و جهان اسلامی محسوب می‌شود چرا که پرچم قدس، پرچم عزت مسلمانان است و رزمنده شیر می‌خواهد که خانه را از دشمن پس بگیرد و آنچه را که تحقق وعده خدا و رهبر معظم انقلاب است را محقق کند.

وی ادامه داد: باید خودمان را برای مردمی، جهانی‌سازی و اسلامی کردن قدس به ویژه در جمعه آخر سال آماده کنیم چرا که یکی از مهمترین سیاست‌های کلان چند دهه آینده جمهوری اسلامی آماده کردن دنیا برای زندگی بدون رژیم غاصب صهیونیستی است.

امام جمعه گنبدکاووس یکی دیگر از مسائل مهم جهان اسلام که سیاست راهبردی کلان ایران هم به حساب می‌آید را اخراج آمریکا به عنوان ام الفساد از منطقه دانست و تصریح کرد: تمام شیطنت، خونریزی و دشمنی‌ها در منطقه از چنگال خونین آمریکاست چه در پشت میز مذاکره و چه آنچه را که در قساوت‌ در عراق و زندان‌ گوانتانامو باشد.

حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: این سیاست‌های کلان نباید فراموش شود و لازم است هم برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی نقشه داشته باشیم و هم برای اخراج آمریکا هزینه سازی کنیم و در کنارش به عنوان یک خط زیر مجموعه این راهبرد بزرگ مساله انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که باید گرفته شود.

وی همچنین با اشاره مساله تشکیل ناتو عربی و سازشی که بعضی از این کشورها جدید عربی و غیر عربی با رژیم غاصب صهیوینستی دارند، گفت: جبهه عربی، غربی و عبری با ابزارهایی مانند سازمان‌های بین المللی برای تهدید و محکوم کردن مقابل انقلاب اسلامی قرار دارد و مهمترین ابراز ایران در مقابل آنها تکبیر، سرخی خون و دل‌های نورانی اهل خدا و قرآن است.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت شب‌های قدر از همه مومنان خواست از این فرصت برای حضور بیشتر در مساجد برای ارتباط با خداوند و تطهیر دل‌ها و استغفار به معنی جبران گذشته و دعای فراوان و برای خود و دیگر مومنان به معنای ریل گذاری برای شکل‌گیری آینده‌ای روشن بهره گیرند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو