شناسه: 9850

17 خرداد 1401 20:48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان خبرداد تعطیلی ۳ واحد خبازی در گلستان به علت تخلف
گرگان- مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: در راستای اعمال قانون سه واحد خبازی متخلف تعطیل و پنج واحد ملزم به نصب بنر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، تقی حسام عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: دو قیمتی شدن آرد و اختلاف قیمت آرد دولتی و آرد موجود در بازار باعث انگیزه برای خام فروشی آرد و افزایش تخلف در نانوایی‌ها شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان افزود: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها تخلف محسوب شده و سبب محرومیت مردم از سهم نان می‌شود به همین خاطر نظارت‌ها را در بازار افزایش داده‌ایم.

وی عنوان کرد: مطابق مصوبه اخیر سران قوا که ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شد جریمه برای متخلفان خبازی تا پنج برابر افزایش داده شده و اکنون این مصوبه در استان به اجرا در آمده است.

حسام اضافه کرد: نانوایی‌ها متخلف برابر قانون تعطیل و یا ملزم به نصب بنری می‌شوند که در آن به تخلف کردن واحد مذکور اشاره شده است و با اجرای این قانون سه خبازی تعطیل و پنج خبازی دیگر ملزم به نصب پارچه تخلف صنفی از یک تا سه روز شده‌اند..

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان افزود: طی دو ماه اخیر ۵۷۶ پرونده تخلف در حوزه آرد و نان در استان تشکیل شد که ۴۸۱ مورد آن به صدور حکم جریمه نقدی به مبلغ هفت میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ ریال منجر شده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها را در دو ماه نخست سال گذشته، ۱۶۰ مورد بوده است افزود: تخلف خبازان در استان بیشتر در حوزه‌های تعطیلی خودسرانه، کم فروشی وزن، عرضه خارج از شبکه و گران فروشی بوده است

حسام بیان کرد: نصب بنر بر سردر واحدهای صنفی متخلف در حالی که مشغول فعالیت هستند، برای واحدهای صنفی صورت خوشی ندارد و یک عامل بازدارنده از ارتکاب تخلف است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو