شناسه: 9880

04 تیر 1401 12:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گلستانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری و جهانی آب مصرف می‌کنند/ ۱۸ روستا گنبدکاووس فاقد آب شرب هستند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: سرانه مصرف آب در استان گلستان بیشتر از میانگین کشوری و جهانی است که این روند باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، محمدرضا سیدالنگی امروز در مراسم افتتاح عملیات حفر تجهیز برق‌رسانی و اتصال سه حلقه چاه با اشاره ضرورت اصلاح الگوی مصرف در بین خانواده‌ها اظهار کرد: زنان نقش مهم و اساسی در مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه سرانه مصرف آب نسبت به سرانه کشوری و جهانی بسیار بالا بوده و باید صرفه‌جویی صحیح در مصرف آب فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: میزان سرانه مصرف آب در جهان ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز، در کشور ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز و در استان گلستان بیش از ۴۰۰ لیتر در شبانه‌روز است.

سیدالنگی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تلاش دارد تا خدمات خود به ویژه آبرسانی را به مردم محروم و نوار مرزی گسترش دهد، با تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی فجر در فازهای مختلف بیش از ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت شرق استان از آب شرب کاملا بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

* دهرویه: برای صرفه‌جویی در آب شرب مردم باید از کمبود منابع آبی مطلع شوند

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: یکی از راهکارهای عملی در صرفه‌جویی آب شرب توسط مردم اطلاع از کمبودهای منابع آبی و فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب است.

مهدی دهرویه اظهار کرد: مشکلات بحرانی در حوزه آب شرب در گنبدکاووس و روستاهای نوار مرزی وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود با شروع فصل گرما این مشکلات محسوس‌تر شود.

وی تصریح کرد: برخی از روستاهای بخش مرکزی و داشلی‌برون به ویژه روستاهای مرزی با مشکل کمبود آب شرب مواجه بوده و آبرسانی با تانکر انجام می‌شود، تعداد ۱۸ روستا و ۱۲ نقطه جمعیتی شهرستان گنبدکاووس فاقد آب شرب هستند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بخشی از صرفه‌جویی آب توسط مردم با اطلاع‌رسانی از کمبود منابع آبی به مردم انجام می‌شود و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب باید در سطح کشور بین همه اقشار مردم انجام شود.

دهرویه بیان کرد: بخشی از تامین آب شرب با انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی قابل حل بوده و شهرستان گنبدکاووس و روستاهای نوار مرزی نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو