شناسه: 9890

14 تیر 1401 20:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: اعیاد قربان و غدیر مایه وحدت و مودّت شیعه و سنی
 امام جمعه گنبدکاووس با بسیار مهم دانستن ۲ عید بزرگ "قربان و غدیر" در بین امت اسلامی تصریح کرد: این اعیاد بزرگ اسلامی مایه وحدت و مودّت بین شیعه و اهل سنت است که باید با افزایش دید و بازدیدها و رفت و آمدها که مهمترین شاخصه اعیاد است، درجهت تقویت هرچه بیشتر وحدت گام برداشت.

حجت الاسلام محمود ترابی در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی گنبدکاووس با موضوع دهه امامت و ولایت برگزار شد، گفت: بحمدالله اهل سنت ایران اسلامی بالاخص منطقه گلستان و گنبدکاووس ارادت و مودت خاصی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نبی مکرم اسلام (ص) دارند که ستودنی است.
|
وی افزود: دید و بازدیدها بین شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس در مناسبت‌های مختلف بالاخص در اعیاد اسلامی زبانزد است و باید این رفت و آمدها و تبریک گفتن‌ها را در راستای تحکیم وحدت اسلامی، پررنگ‌تر از همیشه برگزار کنیم.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: ریشه شیعه و اهل سنت یکی است و همه پیرو نبی مکرم اسلام هستند و ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند و این را باید قدر بدانیم.

وی همچنین گفت: اطعام دهی به دیگران بالاخص نیازمندان از رسوم مسلمانان در اعیاد اسلامی بالاخص قربان و غدیر می‌باشد که سفارش زیادی به آن شده است. 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: این اداره با همکفری سایر ادارات و نهادها برنامه‌های متنوعی را برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت (عید قربان تا غدیر) پیش بینی کرده که اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: سرکشی از خانواده شهدای سادات، برگزاری همایش بزرگ سادات، اجرای دیواره نگارهای علوی با همکاری انجمن خوشنویسان، جشن‌های خیابانی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، اعزام کاروان پزشکی غدیر به محلات و روستاهای کم برخودار، برپایی محفل انس با قرآن و توزیع ۱۰۰ هزار وعده غذای گرم برخی از برنامه‌های پیشنهادی برای دهه امامت و ولایت در گنبدکاووس است.

همچنین در این جلسه مقرر شد، همه ادارات و نهادهای گنبدکاووس نسبت به نصب بنر و پارچه مرتبط با اعیاد قربان و غدیر اقدام و نصب هرگونه پارچه و بنر ویژه این ایام توسط هیات های مذهبی و سایر تشکل‌های مردمی با هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت گیرد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب اسلامی با فرهنگ‌های مختلف است که ترکمن‌ها که اهل سنت هستند بخش قابل توجهی از جمعیت این شهرستان مرزی را تشکیل می‌دهند.

دادستان گنبدکاووس: تکریم ارباب رجوع مهمترین معروف در جامعه است

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس با تاکید برضرورت توجه بیشتر ادارات و نهادها به مساله امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امروز مهمترین معروف در تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی، تکریم ارباب رجوع و تلاش برای رضایتمندی آنهاست که باید به نحو احسن مورد اهتمام کارکنان قرار گیرد.

حسینعلی ایزد روز یکشنبه درجلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گنبدکاووس گفت: امروز مردم توقع برخورد با اخلاق حسنه از کارکنان ادارات و نهادها با خود دارند و دادستانی نیز از باب حقوق عامه می‌تواند به مساله ورود کند.

وی، رعایت حجاب و عفاف در ادارات و نهادها را از دیگر مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: امروز رعایت این موضوع علاوه بر اینکه یک وظیفه شرعی و قانونی برای همه کارکنان دستگاه‌ها و سازمان‌ها به شمار می‌رود، یک مطالبه عمومی نیز می‌باشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه بابیان اینکه رعایت شئونات اسلامی بویژه حجاب و عفاف در ادارات و نهادها یک تکلیف قانونی است که باید مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی این حوزه انجام شود، گفت: بزودی تیم‌های ویژه نظارتی در این خصوص تشکیل و رعایت این مسائل یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ادارات خواهد بود.

مهدی دهرویه افزود: کشور ما یک جامعه اسلامی است و مطابق قوانین و عُرف باید مسائل مرتبط با حجاب و عفاف البته بدون افراط و تفریط مورد توجه جدّی ادارات و نهادها و همچنین سایر اقشار جامعه قرار گیرد. 
رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز گفت: اقامه نماز و ترویج آن از برترین معروف‌ها درجامعه بویژه در بین نسل نوجوان و جوان است زیرا نماز آنگونه که در قرآن آمده، انسان را از گناه و فساد باز می‌دارد.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: دربحث منکرات نیز ابتدا باید مسائل و مشکلات رصد و شناسایی و سپس اولویت‌بندی و براساس آن اقدامات لازم با کار گروهی ادارات و نهادها عملی شود.

همچنین امام جمعه گنبدکاووس  نیز دراین جلسه که برخی اعضای آن گزارش عملکرد و پیشنهادهای خود را برای اجرای هرچه بهتر مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارائه دادند، گفت: پس از دو سال شیوع کرونا که برگزاری بسیاری از جلسات را تعطیل کرده بود، امروز با بهبود شرایط باید جلسات از جمله شورای فرهنگ عمومی و امر به معروف و نهی از منکر از رکود خارج شود.

حجت الاسلام محمود ترابی با قدردانی از تلاش‌های انتظامی به جهت ارسال پیامک تخلف (کشف حجاب در خودرو) برای مالکان آن، افزود: این اقدام که با همکاری و گزارش مردمی با موفقیت اجرا شد اکنون درحوزه واحدهای صنفی نیز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند گزارش رعایت نکردن شئون اسلامی در واحدهای صنفی را به انتظامی اعلام کنند تا به متخلفان تذکر و در صورت استمرار تخلف با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: امروز بخشی از مشکلات جامعه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بالاخص در موضوع حجاب و عفاف به سبب کم توجهی به حوزه تبیین این واجب الهی بوده که باید بیشتر مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی، علما و روحانیون، معتمدان و  رسانه‌های ارتباط جمعی قرار گیرد. 

امام جمعه گنبدکاووس گفت: باید جلسات تبیینی برای مدیران و کارکنان ادارات و نهادها در گام نخست و سپس برای خانواده‌ها و سایر اقشار جامعه برگزار شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو