شناسه: 9905

19 مرداد 1401 19:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس : موضوع شیوع کرونا هنوز هم جدی است /عدم استقبال گروه‌های هدف روستایی از طرح واکسیناسیون دُز یادآور کرونا
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس : باوجود اینکه چند هفته‌ای از شروع واکسیناسیون دُز یادآور کرونا آغاز شده موعد تزریق دز چهارم و دز یادآور ۲۱هزار و ۳۵۵ روستایی گنبدکاووس فرا رسیده است  اما استقبال گروه‌های هدف روستایی از این طرح بسیار کم است و در فاصله کوتاهی وضعیت شهرستان به مرحله قرمز نزدیک شده .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ،معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در گردهمایی دهیاران این شهرستان یکی از این ماموریتها را حفظ سلامت مردم و ترغیب عمومی به واکسیناسیون با هدف پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا عنوان کرد و گفت: باوجود اینکه چند هفته‌ای از شروع واکسیناسیون دُز یادآور کرونا آغاز شده اما استقبال گروه‌های هدف روستایی از این طرح بسیار کم است و در فاصله کوتاهی وضعیت شهرستان به مرحله قرمز نزدیک شده .

مهدی دهرویه با بیان اینکه هیچ تضمینی برای عدم بازگشت نوع جدیدی از کرونا ویروس وجود ندارد افزود: موضوع شیوع کرونا هنوز هم جدی است و علاوه بر کارکنان دستگاه‌های دولتی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها و شهرها موظف به تزریق دُز یادآور کرونا هستند و همه افراد واجد شرایط گنبدکاووس در مناطق شهری و روستایی باید نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا خود، خانواده و سایر همنوعانشان در برابر بیماری مصون بمانند.

وی ملاک تایید دهیاران در ادوار بعدی را عملکرد آنها در ترغیب مردم به واکسیناسیون کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به سلسله مراتب حاکمیتی دهیاران نیز جزو نهاد حاکمیتی و موظف به اجرای ماموریتهای محوله هستند.

وی همچنین در خصوص افزایش سرقت کابلهای برق و مخابرات گفت: با توجه به سرقت ۴ هزار و ۶۷۲ متر کابل برق یکی دیگر از وظایف دهیاران اطلاع رسانی به موقع در مورد سارقین است.
 
مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری گلستان هم با اشاره به اینکه ایران جزو ده کشور تولید کننده واکسن کرونا ویروس از بین ۲۰۰ کشور دنیاست افزود: هیچ مشکلی برای تامین واکسن وجود ندارد و همه دهیاران برای حفط سلامت جامعه باید در امر واکسیناسیون مردمی اهتمام جدی داشته باشند. 

هادی احمدی برلزوم تبلیغات و اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب افراد واجد شرایط جهت تزریق واکسن کرونا ازسوی علما و روحانیون، افراد متنفذ، رسانه‌ها، ورزشکاران و هنرمندان در این شهرستان تاکید کرد و افزود: مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت آماده تزریق واکسن هستند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان در شهرستان گنبدکاووس زندگی میکنند و مشارکت در تزریق واکسن بین روستاییان این شهرستان کم است بر استفاده از ظرفیت دفتر روستایی و تشکیل کمیته سلامت در روستاها برای تسریع در روند واکسیناسیون تاکید کرد .

رضا اصالتی نیز گفت: باید از ظرفیت طرح شهید سلیمانی برای واکسیناسیون کرونا در گنبدکاووس بویژه مناطق روستایی آن با همکاری خانه‌های بهداشت و دهیاران بیشتر استفاده شود.

فرهاد بدیعی رییس بهداشت و درمان گنبدکاووس درخصوص آمار واکسیناسیون کرونا در این شهرستان نیز گفت: از ابتدای طرح تزریق واکسن تاکنون ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان دُز اول، ۸۹ درصد دُز دوم، ۴۵ درصد دُز سوم و سه درصد دُز یادآور را دریافت کردند.

مطابق آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم اکنون دریافت دُز یادآور واکسن کرونا در مناطق روستایی کمتر از  ۱ درصد است.

در حین برگزاری این گردهمایی تزریق دز یادآور و دز چهارم واکسن بین دهیاران واجد شرایط انجام شد.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو