شناسه: 9911

04 شهریور 1401 09:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

روسای سه قوه برای خدمت بیشتر به مردم در کنار یکدیگر هستند
نائب رییس مجلس شورای اسلامی، مردم ایران را شایسته بهترین خدمات دانست و تصریح کرد که روسا و کارگزاران سه قوه برای خدمت بیشتر به مردم و کاهش مشکلات آنها در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کنار یکدیگر هستند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه علی نیکزاد عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس گفت: مردم با مشکلات و کمبودهای زیادی که از دولت قبل برجا مانده، دست به گریبان هستند و لازم است تا با کار و تلاش جهادی و انقلابی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود مشکلات آنها را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه به سبب برخی کم کاری‌ها و اهمال‌های مدیران درگذشته، سرمایه و اعتماد اجتماعی کشور کاهش یافته است، افزود: سران سه قوه و مدیران و کارگزاران آنها با پیروی از منویات رهبری و همگام با یکدیگر برای ارتقای دوباره این سرمایه تلاش می‌کنند. 

نیکزاد اضافه کرد: مجلس یازدهم که از سوی مقام معظم رهبری و به سبب حضور نمایندگانی باتجربه، متعهد و بیشتر جوان خود عنوان انقلابی را دریافت کرده، با رعایت اخلاق حکمرانی و در راستای اسناد و قوانین بالادستی در کنار دولت مردمی ایستاده تا مسائل و مشکلات کشور در بخش‌های مختلف برطرف یا کاهش یابد. 

وی توجه به مباحث فرهنگی و تربیت توحیدی را در پیشبرد اهداف نظام و رفع مسائل و مشکلات کشور مهم دانست و گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و اسلام نیز یک دین فرهنگی است که هر دو بدنبال اجرای عدالت در سایه احکام الهی هستند. 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سایه این فرهنگ است که سردار سلیمانی تربیت می‌شود و ما باید سردار سلیمانی‌ها و مدیرانی همانند ایشان هدفشان فقط و فقط کار و خدمت بیشتر به مردم باشد، تربیت کنیم. 

نیکزاد گفت: در اوایل انقلاب افراد برای گرفتن پُست و منصب فردی را که لایق تر از خود می دانستند، معرفی می‌کردند اما امروز افراد برای گرفتن پُست و مقام از یکدیگر سبقت می‌گیرند و خود را لایق بالاترین مناصب می‌دانند. 

وی، فساد ستیزی، تعهد و تخصص، پاکدستی و طهارت اقتصادی را از ویژگی‌های لازم برای مدیران و کارگزاران در نظام اسلامی و تحقق عدالت اقتصادی دانست و افزود: به مدیرانی که چنین ویژگی‌هایی ندارند، نباید پُست و منصب داده شود. 

نیکزاد همچنین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این ۲ شهید در مدت ۲۸ روز خدمت خود چون همراه و همگام با انقلاب و آرمان‌های آن بودند و به مردم و خدمت به آنها اعتقاد راسخ داشتند، ماندگار شدند و ما مدیران هم اگر می‌خواهیم ماندگار شویم باید شیوه این ۲ شهید را الگوی خود قرار دهیم. 

وی اضافه کرد: مجلس انقلابی هم اگر قرار است انقلابی بماند باید درچارچوب آرمان‌های انقلاب و رهبری حرکت کند زیرا نظام با هیچ نماینده‌ای عقد اخوت نبسته است و همه باید در چارچوب وظایف محوله کار و تلاش و به مردم خدمت کنند. 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر برخی افراد که نمایندگان مجلس را وکیل الدوله می‌خوانند، گفت: این لقب مربوط به نمایندگان سرسپرده در رژیم طاغوت بود و نمایندگان مجلس انقلابی یازدهم افتخار می‌کنند که با حفظ اصول و وظایف محوله قانونی، در کنار دولت انقلابی و مردمی آیت الله رییسی که کارنامه خوبی در فساد ستیز دارد و مانند برخی دولت‌ها خون به دل رهبری نمی‌کند، برای غلبه بر مشکلات کشور در بخش‌های مختلف هستند و قوانین و لوایح خوبی را هم تا کنون تصویب کردند. 

نیکزاد همچنین با تشریح دلائل قیام امام حسین(ع) و مساله بی بصیرتی مردم آن زمان و به شهادت رساندن نوه پیامبر(ص) ۵۰ سال پس از رحلت ایشان، گفت: بی‌بصیرتی مردم و اسیر زر، زور و تزویر شدن خواص آنها سبب شد تا کنار امام حسین (ع) نباشند و آن حادثه غمبار رخ داد. 

وی با تاکید برضرورت توجه به جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب افزود: واقعیت تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید برای مردم بازگو شود تا خدای نکرده تلاش و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب برای تحریف وقایع انقلاب و دستاوردهای آن، نقش برآب شود. 

نیکزاد اضافه کرد: انقلاب اسلامی که امام راحل آنرا برای ملت ایران به ارمغان آورد و در همان ماه‌های نخست با برگزاری رفراندوم نوع حکومت آن را به رای مردم گذاشت و ۹۸ درصد مردم آنرا تایید کردند، برای دستیابی به استقلال، عزت و اقتدار خود مرهون خون شهیدان و حضور مردم در صحنه است که باید آنرا قدر بدانیم. 

وی تصریح کرد: مردم ایران از بهترین ملت‌های جهان و شایسته بهترین خدمات هستند و مدیران باید خدمت به این چنین ملتی را مایه افتخار خود بدانند و برای خدمت بیشتر به آنها با یکدیگر رقابت کنند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو