شناسه: 9947

22 دی 1401 16:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بخش جراحی قلب باز شرق گلستان در گنبدکاووس آغاز بکار کرد
گنبدکاووس - برای نخستین بار فعالیت بخش جراحی قلب باز مراکز درمانی شرق استان گلستان با حضور یک تیم پزشکی مجرب در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس همزمان با سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) و بزرگداشت مقام مادر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  ، در مراسم آغاز نخستین عمل قلب باز شرق گلستان در گنبدکاووس که روز پنجشنبه برگزار شد، رئیس بیمارستان پیامبر اعظم این شهرستان گفت: قرار است سه روز در هفته جراحی قلب در این مرکز درمانی انجام شود.

محسن عرب افزود: پس از تکمیل بخش جراحی قلب و پیش از آن نیز آنژیوگرافی آن از یکسال قبل در بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، بطور متوسط ماهانه ۵۰۰ مورد آنژیوگرافی در این مرکز درمانی انجام می شود که ۵۰ مورد آن نیاز به جراحی قلب دارند.

وی اضافه کرد: برای راه‌اندازی بخش جراحی قلب و تجهیزات آن افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده که بالغ بر ۷۰ درصد آن را خیرین سلامت گنبدکاووس بالاخص محمد شهرکی پرداخت کردند.

دکتر عرب ادامه داد: با افتتاح بخش جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس و نیز بخش آنژیوگرافی آن که پیش از یک سال پیش فعالیت خود را شروع کرده، این مرکز درمانی می‌تواند به بیماران قلبی شرق استان گلستان و با هزینه دولتی خدمات ارائه نماید.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس گفت: هزینه جراحی قلب باز در این مرکز دولتی برای افرادی که بیمه داشته‌ باشند، تنها ۷۰ میلیون ریال است در حالی که اگر اینانلو را در مراکز خصوصی انجام دهند بیش از ۲ میلیارد ریال باید هزینه نمایند.

وی افزود: برای آنژیوگرافی افراد هم هزینه تمام شده در این مرکز درمانی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است درحالی که این رقم در مراکز خصوصی  ۸ تا ۱۰ میلیون تومان می باشد.

دکتر عرب اضافه کرد: تیم جراحی قلب بکار گرفته شده در بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس از مجرب ترین تیم های این حوزه در کشور هستند که پخش جراحی قلب این بیمارستان را راه اندازی می‌کنند.

وی با قدردانی از تلاش و همراهی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و نیز خیرین سلامت گنبدکاووس در راه اندازی بخش جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم ادامه داد: برای استمرار انجام جراحی ها در این مرکز درمانی قرار است یک تیم از نیروهای بومی نیز در کنار تیم اصلی آموزش ببینند.

دکتر عرب گفت: نخستین عمل جراحی قلب باز در  بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس روی یک خانم ۵۸ ساله بنام "صغری مرادی سنچولی" انجام می شود و به مناسب سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام مادر، هزینه عمل برای این بیمار رایگان خواهد بود.

رییس تیم جراحی قلب بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس نیز گفت: تیم جراحی این مرکز درمانی که از مجرب ترین تیم ها در کشور است، بهترین عمل ها را انجام خواهند داد.

ناصر ملکی که فوق تخصص جراحی قلب دارد، اقزود: ارائه خدنات درمانی به اهالی شرق گلستان که از مناطق کمتر توسعه یافته این استان و کشور هستند با بهترین کیفیت و تضمینی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در عمل های جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبراعظم گنبدکاووس بر خلاف عرف رایج که از رگ های پا برای عمل استفاده می‌شود از رگ های دست یا ناحیه سینه که کیفیت و موفقیت بهتری خواهد داشت استفاده خواهیم کرد.

همچنین در این مراسم،  محمد مهدی زرگران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان،  ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس، فرماندار ویژه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در سخنانی ضمن قدردانی از راه‌اندازی بخش جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم از حمایت های خیرین سلامت بویژه محمد شهرکی قدردانی کردند.

نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند و پیش از این برای جراحی قلب باید به گرگان یا کردکوی و یا سایر شهرهای کشور می رفتند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو